سرآشپز

نام غذا: پای چوپان

مواد لازم: گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم، سیب زمینی ۴ عدد، پیاز ۱ عدد، قارچ ورقه شده ۱ پیمانه، رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری، سس بشامل ۱ پیمانه، کره ۵۰ گرم، پنیر موزارلا به مقدار لازم، پنیر پارمسان به مقدار لازم، پاپریکا به مقدار لازم، زردچوبه و آویشن به مقدار لازم، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه: ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و تفت می دهیم تا کمی سبک و شفاف شود. سپس گوشت را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. بعد ادویه ها، نمک و فلفل را ریخته و هم می زنیم. رب گوجه فرنگی را افزوده و خوب مخلوط می کنیم. بعد از چند دقیقه از روی حرارت بر می داریم.

سیب زمینی ها را آب پز کرده و له می کنیم. سپس کره، آویشن، پاپریکا و نمک را افزوده و خوب مخلوط می کنیم. سپس پوره سیب زمینی را به صورت توپ های کوچک در می آوریم.

مایه گوشتی را در ظرف مورد نظر ریخته و قارچ ها را روی آن می چینیم. سپس سس بشامل را ریخته و پنیر موزارلا را می پاشیم. توپ های سیب زمینی را روی پنیر و کنار هم چیده و کمی پنیر پارمسان می پاشیم. ظرف را در فر ۲۰۰ درجه سانتیگراد از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم. بعد از ۵ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا برشته و خوش رنگ شود. پس از ۲۰ دقیقه از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا کمی از حرارت بیفتد. پای چوپان را همراه سس مورد نظر سرو می کنیم.

 

الناز اشراقی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا