یک واحد صنعتی پرورش شترمرغ در ملایر افتتاح شد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر روز پنجشنبه در این آیین اظهار کرد: این نخستین واحد صنعتی پرورش شترمرغ در شهرستان ملایر است که ظرفیت آن در فاز نخست 36 قطعه به صورت مولد است.
غلامحسین تقوی افزود: این واحد در سال قادر به تولید 500 جوجه به صورت پروار و 25 تن گوشت قرمز است که برای پنج نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی مساحت کل این طرح را 22 هزار مترمربع و مساحت سالن را یک هزار و 345 مترمربع عنوان کرد و گفت: برای اجرای فاز نخست این واحد 14 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی هزینه شده است.
تقوی با بیان اینکه گوشت شترمرغ در حال حاضر از نظر پروتئینی و عدم آفت و امراض بهترین نوع گوشت است، افزود: بر این اساس پرورش شترمرغ، بوقلمون و سایر ماکیان مورد تاکید سازمان جهاد کشاورزی است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که هم اکنون در سطح استان و شهرستان پرورش مرغ اشباع شده و تا شش ماه آینده گوشت مرغ در سطح شهرستان ذخیره شده و مجوزی در این زمینه داده نمی شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه از سرمایه گذاران در پرورش ماکیان استقبال می کنیم، افزود: بخش زیادی از این واحد پرورش شترمرغ در ملایر به صورت مکانیزه است و در صدد هستیم این طرح را به عنوان یک پروژه علمی و نمونه در سطح کشور معرفی کنیم.
تقوی همچنین از افتتاح هفت طرح جهاد کشاورزی با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در مجموع با بهره برداری از این طرح ها برای 21 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل آبیاری بارانی، آبیاری کم فشار، احیا و مرمت قنات، پرورش ماهی، گلخانه تولید سبزی و صیفی، طرح باغ ایستاده انگور و یک واحد پرورش شترمرغ است.
21 تا 27 خردادماه به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا