عملیات کپه کاری در سطح 70 هکتار از اراضی حوضه آبخیز شیروان اجرا شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
ˈولی خردمندپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعتبار اجرای عملیات مزبور را 150 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: این عملیات در حوزه آبخیز روستای نامانلو و رشوانلو در سال جاری اجرا شد.
وی هدف از اجرای این پروژه ها را ایجاد و توسعه پوشش گیاهی منطقه، کاهش فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل هرز آب ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از منابع آب و خاک دانست.
خردمندپور از اجرای پروژه علوفه کاری در سطح 33 هکتار از حوزه های آبخیز روستای کوسه خبر داد و افزود: امسال 33 هکتار از اراضی دیم کم بازده در روستاهای نظر علی، نظر محمد، آلخاص و کورکانلو علیا زیر کشت علووفه کاری( کشت یونجه دیم) قرار گرفت.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان اعتبار این طرح را 70 میلونی ریال ذکرکرد و افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش تولید در واحد سطح، جلوگیری از شخم و شیارهای بی رویه، کنترل فرسایش خاک، افزایش درآمد ساکنان حوزه و ایجاد اشتغال برای آنان است.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار گستره دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
7186/ 6042

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا