مدیریت آذربایجان‌شرقی از مراودات تجاری بخش خصوصی با کشورهای اروپایی حمایت می‌کند

پایگاه خبری ارک خبر-آذربایجان شرقی:

جبارزاده در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی:
مدیریت آذربایجان‌شرقی از مراودات تجاری بخش خصوصی با کشورهای اروپایی حمایت می‌کند
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدیریت استان از مراودات تجاری بخش خصوصی با کشورهای اروپایی حمایت می‌کند، گفت: مدیریت استان از مراودات تجاری بخش خصوصی با کشورهای اروپایی حمایت می‌کند.

به گزارش ارک خبربه نقل از فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی، با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری با این کشور، حمایت دولت و مجموعه مدیریتی استان از مراودات تجاری و اقتصادی بخش خصوصی دو طرف را اعلام کرد.

وی سابقه طولانی روابط ایران و اسلواکی را یادآور شد و به آغاز فصل جدید این روابط در دوران پسابرجام و عزم جدی مسؤولان دو کشور به توسعه مناسبات دوجانبه اشاره کرد.

جبارزاده ایجاد ارتباطات بانکی، تسهیل رفت‌وآمد و صدور روادید را در توسعه روابط دو کشور ضروری خواند و گفت: بسیاری از تجار و بازرگانان ما آماده همکاری با کشورهای اروپایی هستند و ما نیز از این همکاری‌ها بویژه در حوزه انتقال فناوری استقبال می‌کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه امیدواریم سفر هیات اقتصادی اسلواکی مقدمات توسعه روابط را فراهم کند، افزود: خوشبختانه قدم‌های اولیه برداشته شده و زمینه‌های مناسبی نیز برای همکاری وجود دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود معادن غنی و ارزشمند در این استان، گفت: اغلب ذخایر معدنی ما نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و ما علاقه‌مند همکاری مشترک با اسلواکی و استفاده از تجربیات این کشور در زمینه معدن هستیم.

گفتنی است هیات تجاری و اقتصادی جمهوری اسلواکی متشکل از معاون نخست‌وزیر، وزرای اقتصاد و دارایی و جمعی از فعالان بخش خصوصی و صاحبان شرکت‌های این کشور به منظور دیدار و مذاکره با مسؤولان دولتی و بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی به تبریز سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا