روابط عمومی های سنتی در ورطه نيستي ؛روابط عمومي جديد طلايه دار عرصه ارتباطات
پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
روابط عمومی های سنتی در ورطه نيستي ؛روابط عمومي جديد طلايه دار عرصه ارتباطات | |||
مهندس ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در همايش مديران روابط عمومي صنعت آب و برق به نقش روابط عمومي ها اشاره کرد و گفت : در اجتماع بزرگ کشور ما( انتخابات) با قوميت ها و سلايق مختلف، آهنگ حضور مردم سر داده شد که نقش روابط عمومي ها در اين ميان كم نبود ، در حقيقت روابط عمومي ها طلايه داران عرصه ارتباطات انساني و ارائه كننده حاصل زحمات صنعت آب و برق هستند و منعكس كننده اين صنعت گويا مي باشند . وي با تأكيد بر ابعاد و گستردگي حوزه روابط عمومي ادامه داد :اگر دقت كنيم روابط عمومي جزء صنعت هاي موفق دنيا است و تمام روابط به نوعي روي پل روابط عمومي حركت مي كنند هر جا روابط عمومي موفق باشد نتايج مطلوبي به دست مي آيد . وي در رابطه با نقشي كه در روابط عمومي مي توانند داشته باشند اذعان داشت : هر جا و هر اجتماعي فرستنده و گيرنده خاص خود را دارد و پيام ها بايد به درستي صادر و گيرنده ها نيز به درستي كار كند .لذا از همين رو وزارت نيرو به عنوان وزارت خانه اي صنعتي و اجتماعي است و از همين رو بايد بدانيم كه چطور ارتباط برقرار كنيم در حقيقت وزارت نيرو رسالت هايي به دوش دارد و به عنوان دستگاه تخصصي حاكميتي و دولتي تخصصي بايد بسياري از مطالب را با توجه به تخصص خود به پيش ببرد و البته در اين راه نيز خيلي موفق هستيم چرا كه در ارائه خدمات از دولت هاي گذشته تا به امروز و اوج آن در دولت يازدهم موفق بوديم ، در مناظره هاي چندي پيش كانديداها ديديم در هر جا كه اطلاعات بهتر به مردم و جامعه منتقل شد پيوند ذهني ميان فرستده و گيرنده برقرار و در ارتبا طات موفق تر بودند .در حقيقت در وزارت نيرو ما با افرادي سروكار داريم كه شريك ما هستند و اگر حتي حضور هم پيدا نكنند شريك ما محسوب مي شوند و حق برابر دارند وبايد اطلاع رساني دقيقي به آنها داشته باشيم وي در بحث مديريت مصرف با توجه به جزيره اي بودن فعاليت ها در تمام صنعت برق گفت :نياز به خلق شاهكار است و اگر روابط عمومي هاي ما دست به دست هم دهند و براي كاهش مصرف با شيوه هاي هنرمندانه ۱۰۰۰ مگاوات صرفه جويي در مصرف برق داشته باشند در زمينه هاي آب و خدمات فاضلاب و شيوه هاي مصرف در كشاورزي نيز مي توان در قالب اطلاع رساني به مردم كاهش مصرف را محقق نمود ، در واقع نگاه هاي صرفه جويانه در حال حاضر بيشتر به سمت شهر ها رفته ولي اين را بايد بدانيم كه نگاه درستي است اما كامل نيست چرا كه حفاظت و صيانت در شهر ها به همراه روستا ها كامل است و كارهاي مقطعي مثل فعال سازي گروه هاي گشت و بازرسي و انجام كارهاي قهري تنها براي زمان كوتاه جواب مي دهد اما كارهاي انساني و روابط عمومي ماندگار مي شود ، بايد قبول كنيم هر كاري نيازمند متخصص است و همه ما متخصص نيستيم و بخشي از كار بيرون انجام مي شود و از همين رو بايد با جذب اساتيد وآموزش روش هايي كه در دنيا مرسوم است سيستم ها را مجهز كنيم . وي به روز رساني فرايندها و آموزش هاي روابط عمومي را ضروري عنوان كرد و گفت :نبايد با ديدگاههاي ۴۰ سال پيش روابط عمومي را به پيش ببريم بلكه بايد از تمام امكانات سخت افزاري و نرم افزاري استفاده كنيم وي به هنر كار روابط عمومي ها در پيشبرد جلب رضايت مردم اشاره كرد و افزود : رضايت مردم امر حاكميتي است و با ظرفيت و حاكميت شما و به دست شما عملي مي شود ، در حقيقت صنعت به خودي خود داراي روح نيست و شما به سنگ و خاك روح مي دهيد . محمودي در پايان سخنانش اصفهان را به معني واقعي شهر هنر دانست و اذعان داشت : در اصفهان هنرهاي دستي و مديريتي كه شاخص آن حمام شيخ بهايي يا طومار تقسيم آب شخ بهايي است ديده مي شود و با توجه به محدوديت آب در اين استان بين وزارت نيرو و استانداري اصفهان براي پيشبرد پروژه هاي بلند مدت نياز به مباحث كارشناسي بيشتري است و با توجه به محدوديت هاي منابع آب هماهنگي بيشتري زير چتر استانداري بايد انجام تا از حداقل ها حداكثر استفاده ها صورت پذيرد . در ادامه اين مراسم همچنين مهندس محمد علي طرفه معاون عمراني استاداري اصفهان نيز با اشاره به فضاي همدلي و مشاركتي در اصفهان افزود : با تشكيل شوراي هماهنگي ، ايجاد و تعامل بيشتر ارتباط با رسانه ها را مي توان فراهم كرد . |