نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایرنا- تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران حاکی از آغاز دور تازه‌ای از ماجراجویی‌های واشنگتن برای پوشاندن ناکارآمدی های داخلی است و تعلل جامعه جهانی در برابر یاغی‌گری‌های کاخ سفید می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای خاورمیانه در پی داشته باشد.

ارک – رفتار خوب و بد دولت ها از  نیات آنها ناشی
می شود.

تهران – ایرنا – رییس هیات اعزامی ایران به پاریس برای بازخوانی هواپیمای سانحه دیده اوکراینی باصدور بیانیه‌ای تاکیدکرد: گروه بررسی سانحه تائید می‌کند که اقدامات BEA در تطابق کامل بااستانداردهای ایکائو و ترتیبات تفاهم شده بین مسئول بررسی سانحه و مدیر BEA بوده و شفافیت وهمکاری کامل بوده است.

ارک – باید منتظر بیانیه هئیت مسئول خواندن اطلاعات جعبه سیاه بود.

ایرنا – عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در صورت به حدنصاب نرسیدن کمیسیون حقوقی خبر داد و درباره علت تشکیل نشدن این کمیسیون گفت: انگیزه ای که برخی آقایان به دنبالش هستند در کمیسیون حقوقی وجود ندارد.

ارک – بهتر است انتخاب اعضا کمیسیون ها بر حسب تخصص و مهارت نمایندگان, انحام  شود.

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به ایجاد مزاحمت و تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان ایرخواستاررعایت امنیت پروازهای غیرنظامی شد.

ارک – انتظار این است که سازمان ملل  در مورد رعایت امنیت هوائی اقدامات عملی فوری نیز انجام دهد.

ایرنا – نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که راهکارهای تخصصی برای حل مشکلات وجود دارد اما حلقه مفقوده، اراده و عزم جدی برای عملیاتی کردن راهکارهای ساده است.
ارک – نبود اراده و عزم جدی مثل اغلب موارد فرصت های موجود و مغتنم را می سوزاند.

ایرنا- دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی داروخانه ها، تاکید کرد: در استان تهران بیش از ۵۰ درصد داروخانه ها یا درآمدی ندارند و درآمدهایشان با هزینه هایشان برابری می کند و یا در شرف ورشکستگی هستند.

ارک – داروخانه اگر درصرف  سرمایه غیرلازم در خصوص  دکوراسیون های  فانتزی، و استفاده از پرسنل مازاد نیاز و موارد مشابه دقت کنند، دچار رکود و ورشستگی نمی شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا