آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۷ هزار برنامه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ارک به نقل از مهر، سرهنگ سعید کوشکی جهرمی ظهر شنبه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ ایران دانست و افزود: رشادت‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شده است و این ایثارگری‌ها باید به روش‌های مختلف به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهل سالگی امسال از ۳ خردادماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: ۷ هزار عنوان برنامه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌های هفته دفاع مقدس با همکاری ادارات و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان اجرا خواهد شد.

کوشکی با اشاره به برنامه و آئین‌های ویژه این مناسبت، ادامه داد: روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه سال جاری مقام معظم رهبری با ۲۷۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس از طریق تلویزیون به صورت پخش زنده سخنرانی خواهند کرد که ۱۵۰ رزمنده دفاع مقدس در استان در این برنامه حضور خواهند داشت و سخنان رهبر انقلاب را استماع خواهند کرد.

کوشکی بیان کرد: ۳۱ شهریور در تمام بخش‌ها، روستاها برنامه تکریم از جانبازان، رزمندگان و دیدار با خانواده‌های شهدا به طور عمومی و محلی و با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس، رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب و ۱۰ کتاب صوتی، بازدید از نمایشگاه باغ موزه دفاع مقدس، سرکشی مسئولان از ایثارگران و خانواده‌های شهدا و رزمندگان، نشست کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: با همکاری صداوسیمای استان فارس، ساخت ۵ مستند تلویزیونی که به زندگی سرداران سپاه اسلام و امیر سیاری می‌پردازد کلید زده شده است.

وی بیان کرد: برنامه حکایت فتح به مد ۱۴ شب به صورت زنده با موضوع هفته دفاع مقدس روی آنتن صدا و سیمای فارس خواهد رفت و در این برنامه‌ها پیشکسوتان دوران دفاع مقدس شرکت خواهند کرد.

سرهنگ کوشکی اضافه کرد: تولید عکس نوشته فیلم کوتاه در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه ادوات زرهی و دفاعی، برگزاری یادواره شهدا، نشست تخصصی پیرامون دفاع مقدس، تولید آلبوم صوتی دفاع مقدس برای اولین بار، برگزاری نشست مشترک با قاریان برجسته قرآنی، تجلیل از زنان پیشکسوت دفاع مقدس، مادران و همسران شهدا، کوهپیمایی مشترک نیروهای مسلح، جشنواره کتاب کودک، تجلیل از مدافعان سلامت و عصر خاطره و شب شعر در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

کوشکی از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان به باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان اسناد خزانه است و تمام این مبلغ صرف محتوا آرایی موزه خواهد شد

 برای تکمیل محتوای باغ موزه دفاع مقدس ۱۵ میلیارد تومان نیاز است و تا پایان سال جاری یا سوم خرداد سال آینده فاز ۳ موزه دفاع مقدس شیراز افتتاح خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا