بافت فرسوده استان اصفهان با پرداخت تسهیلات بانکی نوسازی می‌شود.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای استان اصفهان پرداخت می‌شود.

به گزارش ارک خبر:، امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از مهمترین طرح‌های این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری تعریف شده است.

وی افزود: در این راستا تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت فرسوده در شهرهای استان اصفهان  پرداخت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری بصورت ترکیبی با سه نرخ ۹، ۱۶ و ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که در این رابطه ماهیت متقاضی، نوع ساخت‌وساز و شهر محل اجرای پروژه قابل توجه است.

وی مزایای این طرح را، عدم نیاز به سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات و امکان دریافت آن با ارائه سند تک برگ عنوان کرد و گفت: در این طرح علاوه بر تسهیلات بانکی، از سوی شهرداری‌ها نیز امکان تخفیف حداقل ۵۰ درصد عوارض ساخت، تراکم ساخت و تقسیط مابقی آن وجود دارد.

زاغیان اضافه کرد: قابلیت تبدیل تسهیلات به فروش اقساطی و تقسیط آن به مدت حداکثر ۱۲۰ ماه از دیگر مزایای تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری است.

وی بیان داشت: ثبت‌نام و استفاده از این تسهیلات بانکی طی دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله نخست متقاضیان به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده به نشانی Facility.udrc.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام، پیامک رمز ورود دریافت می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در مرحله دوم متقاضیان پس از ورود مشخصات پروژه در همین سامانه، از طریق پیامک، شماره پرونده دریافت می‌کنند سپس اطلاعات به سرپرستی بانک مسکن ارسال می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی توسط سرپرستی بانک مسکن پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و آنان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به این اداره، با ورود به سامانه بانک مسکن به نشانی Loan.bank-maskan.ir مابقی اطلاعات را تکمیل کرده و پس از دریافت پیامک از شعبه جهت مراجعه حضوری به بانک  اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا