وقف با چاشنی هسته‌ای/ مزرعه‌ای که در آن طلا می‌روید

نور- اولین وقف با چاشنی دانش صلح آمیز هسته‌ای در شهرستان نور استان مازندران ثبت شد و واقف آن ۵ هزار مترمربع مزرعه شالیزاری و دو دانگ کارخانه شالیکوبی را صرف امور خیرخواهانه در این راه کرد.

به گزارش ارک خبر،۵۴ سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد و با آن فرزندی ندارند اما سعی کردند با اقدامی خیرخواهانه نامشان را در تقویم روزگار ثبت کنند. همه چیز از آن جمعه سیاه آغاز شد که دست دژخیمان به خون دانشمند هسته‌ای ایران آلوده شد.

زن و مرد رضایت را از یکدیگر را در کار خیر جستجو می‌کنند و معتقدند چون مال و منال را خداوند عطا کرده بهتراست در راه رضایش صرف کنند، این بود که شدند واقف، واقفانی از جنس هسته‌ای.

صاحب چندین هکتار مزرعه شالیزاری، کارخانه شالیکوبی و خانه سرایی هستند که قرار شد درآمدهای حاصله از آن را برای کمک به دانش آموزان محروم و تحصیلشان صرف کنند، همچنین برگزاری مناسبت‌های مذهبی، کمک به توسعه بهداشت و درمان و جاده سازی از دیگر نیات آنان بوده است.

با ترور شهید فخری زاده، حاج علی محمدپور ساکن روستای شیرکلای نور تصمیم گرفت پنج هزار مترمربع از مزرعه‌اش را برای توسعه و تحقیق دانش هسته‌ای وقف کند و عوائد این موقوفه را در راستای ترویج و تحکیم تحقیقات در پارک علم و فناوری و امور دانش بنیان با اولویت امور هسته‌ای وقف کرد.

می‌گوید زندگی و مال و جانم را وقف کرده‌ام تا برای اسلام و دین هزینه شود و اگر دشمنان سردار سلیمانی و فخری زاده را از ما گرفتند ما نیز با وقف مالمان دنباله رو آنان هستیم تا اسلام و دین را نجات دهیم.

ارزش موقوفات حاج علی محمدپور ۳۰۰ میلیارد ریال است تا صرف امور خیرخواهانه از جمله توسعه و تحقیق دانش هسته‌ای شود. فارسی را خوب حرف نمی‌زند با همان لهجه شیرین مازندرانی صحبت می‌کند و چنان گرم تحویل مان می‌گیرد که انگار سال‌های سال من را می‌شناسد.

درباره انگیره اش برای وقف هسته‌ای سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد با شهادت شهید فخری زاده سعی کردم در نیتم این شهید والامقام را مدنظر قرار دهم چرا که وی جانش را وقف اسلام و مسلمین کرد و من هم اگر خدا بخواهد می‌خواهم مالم را صرف این راه کنم.

با شهادت شهید فخری زاده سعی کردم در نیتم این شهید والامقام را مدنظر قرار دهم چرا که وی جانش را وقف اسلام و مسلمین کرد و من هم اگر خدا بخواهد می‌خواهم مالم را صرف این راه کنممی‌گوید قرار است عوائد و درآمد موقوفاتم صرف توسعه و تحقیق دانش فناوری بویژه در مناطق محروم نور و چمستان شود.

با تمام تواضع و فروتنی کارش را کوچک می‌شمارد و آن را ناچیز جلوه می‌دهد و ادامه می‌دهد این کار در مقابل کار بزرگی که دانشمندان هسته‌ای به ویژه شهید فخری زاده و سردار سلیمانی انجام داده‌اند، ناچیز و کوچک است.

حاج آقا محمدپور با عنوان اینکه همسرم نیز برای وقف در امور هسته‌ای و دانش صلح آمیز نیت کرده است، تصریح کرد دانش هسته‌ای در همه چیز از جمله درمان بیماری‌ها و توسعه فناوری‌ها کاربرد دارد و امیدوارم توانسته باشیم کاری اندک در این راه انجام داده باشم.

وی با اشاره به محرومیت‌های منطقه نور و چمستان و روستایی که در آن ساکن است، ادامه می‌دهد یک متولی برای وقف در نظر گرفتم و بعد از فوت من این نیت اجرا می‌شود.

وی به کسانی که دارای تمکن مالی هستند توصیه کرد از خیر دنیوی و اخروی وقف عقب نمانند و مالشان را در راه رضای خدا هزینه کنند و ادامه داد من با خدا معامله کرده‌ام زیرا تمام زندگی هدیه خداوند است و باید بهره برداری اخروی نیز از آن داشته باشیم.

این وقف نوری یادآور شد: هر کاری که انجام می‌دهیم جزئی از پرونده آخری و عاقبتی است تا خداوند در قیامت شفاعت ما را کند.

حاج آقا محمدپور اگرچه در دنیا از داشتن فرزندی که ثمره زندگی‌اش باشد محروم است اما با این کار خیرخوانه و بزرگ نامش را در تقویم روزگار فراموش کار برای همیشه ثبت کرد.

ثبت چهار وقف مجزا

مسئولیت و تولیت موقوفه حاج آقای محمدپور به برادرزاده همسرش سپرده شده است، عطاء الله نوری پور متولی موقوفه می‌گوید حاج آقای محمدپور دو هکتار زمین، دو دانگ کارخانه شالیکوبی و خانه سرا و ساختمان مسکونی را در قالب چهار موقوفه وقف کرده است.

وی افزود: طبق نیت یک هکتار زمین کشاورزی، دو دانگ کارخانه شالیکوبی را صرف برپایی امور مذهبی به نیت چهارده معصوم اعم از ولادت، شهادت، ساخت و سازهای حرم و امور مربوط به اهل بیت و عام‌المنفعه شامل ساخت پل، جاده، کمک به مستمندان، درمان بیماران لاعلاج، تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک به دانش آموزان نیازمند و حوزه‌های علمیه وقف کرده است.

وی ادامه داد: پنج خویز از یک هکتار دیگر زمین کشاورزی را صرف امور مذهبی از جمله به نیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) وقف کرده و پنج خویز دیگر را صرف توسعه و تحقیق امور هسته‌ای، پارک علم و فناوری، کمک به دانشگاه‌های منطقه با اولویت دانشگاه‌های نور و چمستان و امور هسته‌ای وقف کرده است.

نوری پور ادامه داد: چون وقف پس از شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده صورت گرفت، به نیت این شهید والامقام این کار خداپسندانه را انجام داد و قرار شد خانه سرا در زمینه امور عام‌المنفعه صرف شود.

متولی موقوفه یادآور شد: وقف یک هکتار زمین کشاورزی و کارخانه پس از پایان عمر بابرکت حاج آقای محمدپور عملی می‌شود و وقف خانه سرا نیز پس از پایان عمر بابرکت همسر واقف اجرایی می‌شود.

در عین حال حجت‌الاسلام توپا حیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این وقف به نیت‌های مختلف از جمله عزاداری، اعیاد چهارده معصوم و حضرت قمر بنی هاشم و امور عام‌المنفعه وقف شده است، افزود: پس از شهادت شهید فخری زاده پنج هزار مترمربع زمین را وقف کردند تا عوائد آن صرف ترویج و توسعه تحقیقات پارک علم و فناوری، امور دانش بنیان با اولویت امور هسته‌ای خرج شود.

وی با بیان اینکه ثبت وقف پس از شهادت شهید فخری زاده صورت گرفته است، یادآور شد: به گفته واقف، سردار فخری زاده و شهید سلمانی جانشان را برای حفظ نظام و تقویت دین داده‌اند و ما نیز در ادامه راه شهدا و همسو با حرکت این شهدا، مالمان را وقف می‌کنیم.

وی شمار موقوفات ثبت شده طی سال جاری را هفت مورد بیان کرد و گفت: یکی از وقف‌ها دارای ۷۰ میلیارد تومان و وقف حاج آقای محمدپور ۳۰ میلیارد تومان ارزش مالی دارد.

حجت الاسلام توپا حیدری یادآور شد: وقف هسته‌ای ثبت شده در شهرستان اولین وقف با این نیت در سطح استان و کشور است.

سوق دادن وقف به امور جدید ونیازهای روز جامعه همواره مورد تاکید علما و کارشناسان دینی است و اقدام واقف نوری نیز در راستای ترویج و توسعه امور دانش بنیان و دانش صلح آمیز هسته‌ای صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا