کدام برنامه تلویزیونی مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت

خبرگزاری ارک – رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: در تلویزیون یک برنامه‌ای چند روز قبل من دیدم که برنامه‌ی خوبی بود؛ گزارشی تهیّه کردند. یک نفری می‌آید آنجا و میگوید که من با ده میلیون تومان توانسته‌ام این اشتغال را ایجاد کنم که این‌قدر درآمد دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت که به مناسبت هفته دولت با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال، به  برنامه‌ای تلویزیونی اشاره و فرمودند: «در تلویزیون یک برنامه‌ای چند روز قبل من دیدم که برنامه‌ی خوبی بود؛ گزارشی تهیّه کردند. یک نفری می‌آید آنجا و میگوید که من با ده میلیون تومان توانسته‌ام این اشتغال را ایجاد کنم که این‌قدر درآمد دارد. مربوط به [پرورش‌] گُل است، میگوید گُل تولید میکنیم. بعد او اشاره میکند و میگوید کسانی که مایلند این کار را انجام بدهند، در فلان‌جا و فلان‌جا زمینهای دولتی هست و در اختیارشان گذاشته میشود؛ بروند مثلاً گُل تولید کنند. من یادم هست دوستان اقتصادی در یک برهه‌ای قبل از دولت شما، آمده بودند [بحث میکردند] راجع به اینکه با چقدر پول میشود یک شغل ایجاد کرد؛ صحبت صد میلیون و بعضی مشاغل پانصد میلیون و این چیزها بود! خب با ده میلیون میشود شغل ایجاد کرد. حالا این یک نمونه است».

پیگیری‌های بعدی خبرنگار فارس حکایت از آن دارد که برنامه تلویزیونی مورد اشاره رهبر انقلاب، «از کجا شروع کنم» نام دارد و یکی از مستندهای گروه اقتصادی شبکه یک سیماست که به کارگردانی حمید تهرانی و یک گروه کوچک ساخته و در دستور پخش قرار گرفته است. این برنامه با نگاهی راهبردی توجه ویژه‌ای به تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی معطوف داشته است.

حمید تهرانی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: در این برنامه توجه خود را به نمایش فرصت‌های شغلی و اشتغال‌زایی با حداقل سرمایه و توجه به اقتصاد خرد و کارگاه‌های کوچک قرار داده این تا اکثر مردم توانایی راه اندازی اینگونه مشاغل را داشته باشند.

کارگردان «از کجا شروع کنم» با اشاره به سه نکته اساسی در ایجاد اشتغال گفت: سرمایه، مهارت و بازاریابی از نکات بسیار مهم برای اشتغال در کارگاه‌های کوچک است. حساسیت و هدف برنامه نشان دادن افرادی است که با سرمایه کم و اندک و مهارت و تخصص وارد کار شده اند. توصیه بسیار مهم و ضروری برنامه این است که اگر شما سرمایه برای ایجاد شغلی دارید اما تخصص نداشته باشید باید برای یادگیری و فرا گیری دانش آن شغل اقدام کنید، قدم بعدی که ما به طور عملی در برنامه به مخاطب نشان می دهیم موضوع بازار یابی محصول تولید شده است و اگر قدرت بازار یابی مورد توجه تولید کننده قرا نگیرد در ادامه با مشکلات جدی و عقب ماندگی های بانکی و … مواجهه می شوند. هدف اصلی برنامه توجه مخاطب به ایجاد مهارت و دانش اندوزی در زمینه کاری و دقت در بازاریابی محصول است.

بنا به این گزارش عوامل سازنده این برنامه عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: حمید تهرانی، تصویربردار: احمد کوچک دزفولی، تدوین و گرافیست: نارک تروسیان، هماهنگی: زهرا مهدوی.

برنامه «از کجا شروع کنم» هر روز (به غیر از پنجشنبه‌ها) پیش از بخش خبر نیمروزی ساعت 14، بعد از خبر ساعت 21 در 50 قسمت تولید و از 17 مرداد سال جاری روی آنتن شبکه یک سیما است.

منبع : خبرگزاری فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا