معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

اعتکاف امسال در امامزادگان و مساجد اصفهان برگزار نمی‌شود

به گزارش ارک خبر:معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اعتکاف امسال با توجه به ویروس کرونا و همچنین احتمال شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در مساجد و امامزادگان استان اصفهان ممنوع اعلام شده است.
حجت الاسلام ولی اله روان در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رجب در سال جاری ضمن تبریک این اعیاد اظهار داشت: در این زمینه با توجه به تشدید مجدد شیوع کرونا در استان اصفهان شیوه نامه برگزاری برنامه‌های این ایام برای ادارات سطح استان ابلاغ شده است.
وی افزود: در این زمینه مقرر شده است تولید و ضبط برنامه‌های مناسبتی در جوار امامزادگان انجام و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع رسانی شود.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه چنانچه شرایط بهبود یابد برگزاری حضوری برنامه‌های میلاد ائمه در جوار امامزادگان دارای فضای مناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت، ادامه داد: چنانچه این امر محقق نباشد نوای مناجات و برنامه‌های این ایام از بلندگوی امامزادگان پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه تبلیغات محیطی برای گرامی داشت اعیاد ماه رجب در دستور کار امامزادگان قرار گرفته است، ابراز داشت: راه‌اندازی کاروان شادی با محوریت مراکز افق با هدف ایجد نشاط و طراوت در سطح شهرستان‌ها در محیط‌های باز مانند میادین و محلات نیز در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام روان در خصوص برگزاری آئین اعتکاف در استان اصفهان نیز ابراز داشت: با توجه به شرایط موجود برگزاری این آئین در امامزادگان و مساجد ممنوع اعلام شده است.
وی همچنین از برگزاری مسابقات پیامکی به مناسبت اعیاد ماه مبارک رجب خبر داد و گفت: این مسابقات از کانال شمیم افق برگزار خواهد شد و کانال های فضای مجازی بقاع در این زمینه همکاری دارند.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: پیش بینی مسابقاتی جهت آشنایی با سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز در دستور کار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا