۹۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی علیه کرونا واکسینه شدند

تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون ۹۰ هزار نفر از اولویت‌های اعلام شده در استان علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش ارک خبر،محمدحسین صومی اظهار کرد: بالاترین تعداد واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال کشور در آذربایجان شرقی انجام شده و امروز نیز واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال نیز در روستاهای استان آغاز شد.

وی افزود: در شهرهایی هم که بیش از ۸۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده باشند به واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال نیز اقدام می‌شود بر این اساس با دعوت قبلی واکسیناسیون این افراد هم از امروز در ۶ شهرستان آغاز می‌شود.

صومی تاکید کرد: در صورت مراجعه خودسر این گروه سنی به مراکز تزریق واکسن، واکسیناسیون انجام نمی‌شود و باید با دعوت قبلی باشد اما واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال امروز هم بدون هماهنگی قبلی ادامه می‌یابد.

وی در خصوص تعداد بیماران بستری کرونایی در آذربایجان شرقی نیز گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به هفته قبل کاهش داشته و به ۱۴ هزار و ۹۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۵ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در آذربایجان شرقی فوت شدند.

صومی همچنین بر ضرورت استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: پرهیز از مسافرت، میهمانی ها، دورهمی و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تنها راه پیشگیری از کرونا است که باید همچنان مورد توجه جدی مردم باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا