آیت‌الله رئیسی کاندیدای اصلح فعالین اقتصادی استان اصفهان

رئیس ستاد مرکزی ثمر (سمر) در استان اصفهان: یک رئیس جمهور زمانی موفق می‌شود که بداند برای فکر کردن و تکمیل دانسته‌هایش به مشاورانی نیاز دارد و برای اجرای آن دانسته‌ها نیاز به بازوی اجرایی یعنی بخش خصوصی دارد و در کل به افراد و ارگان‌های توانمند نیاز دارد نه فقط دولت و دیگر اینکه دیدگاه و نگرش باز داشته باشد و با توجه به شاخص‌های گفته شده از نظر من آیت‌الله رئیسی اصلح هستند.

به گزارش ارک خبر:حسین بیات در نشست خبری ستاد مردمی ثمر (سمر) آیت الله سیدابراهیم رئیسی در اصفهان که پیش از ظهر امروز بیستم خردادماه در محل هلدینگ پارس پندار نهاد، با اصحاب رسانه به فعالیت ستاد سمر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ستاد سمر از ۴ سال پیش فعالیت خود را در حوزه انتخابات با اعتقاد بر این موضوع که مردم فقط با خواست خود می‌توانند سرنوشت کشور را رقم بزنند، شروع کرده است.
وی ادامه داد: بنده آدم سیاسی نیستم و به عنوان یک فعال اقتصادی وارد میدان شده‌ام تا همه همفکرانم در حوزه‌های صنعت، اقتصاد و دانشگاه که با مجموعه ما همراه بوده‌اند را تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات کنیم.
رئیس ستاد مردمی ثمر با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور در حوزه زیرساخت است تصریح کرد: برای حل این مشکل اساسی نیاز به یک همگرایی در سه قوه کشور داریم که برای رسیدن به هدف با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر حسن سابقه و شجاعت می‌توان به آیت‌الله رئیسی تکیه کرد.
وی افزود: همانگونه که در طول ریاست ایشان در قوه قضاییه شاهد تغییرات زیربنایی مثل اصلاح اجرای قوانین در قوه قضاییه بودیم و همچنین در زمینه مبارزه با فساد فعالیت‌های مثمر ثمری داشتند که برای ما به عنوان کاندیدای اصلح نسبت به بقیه کاندیداها شناخته‌ شدند.
حسین بیات به دلیل حضور خود و مجموعه هلدینگ پارس پندار نهاد در ستاد مردمی ثمر اشاره کرد و افزود:
پیشنهاد ارائه مشاوره و راهکارهای کلیدی در حوزه‌های حل مشکلات و اقتصاد را به مشاوران ارشد آقای رئیسی دادیم و از این پیشنهاد استقبال شد.
وی ادامه داد: وقتی دیدیم که برای کمک در حل مشکلات مردم از ظرفیت فعالان اقتصادی استفاده و در موضوعات مختلف راهکار خواستند باعث دلگرمی ما شد و با هدف تاثیر گذاری در حل مشکلات و اقتصاد کشور وارد این عرصه شدیم.
رئیس ستاد مردمی ثمر در خصوص مشکلات کشور گفت:
هم اکنون در شرایط همایندی بحران‌ها هستیم و برای حل مشکلات کشور باید مطالبه‌گری صحیح را نیز یاد بگیریم.
وی افزود: ریشه بیشتر مشکلات کشور اقتصادی است و ما باید به اقیانوس اقتصاد وصل شویم تا به آرامش برسیم.
بیات به دیدگاه دویست ساله نفتی در کشور اشاره کرد و گفت: از زمانی که در کشور توانستیم نفت را استخراج کنیم دیدگاه‌ مسئولین پول‌پاشی، تزریق پول و ایجاد کارخانه بوده است.
وی تصریح کرد: در کل یک تئوری بتنیسم در بتن‌ریزی و احداث سدهای غیر کارشناسانه به اسم توسعه و به دور از دیدگاه‌های زیست محیطی پیاده شده است.
رئیس ستاد مردمی ثمر در استان اصفهان، حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و محیط زیست را از اولویت‌های دولت جدید برشمرد و گفت: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از ظرفیت بلقوه صنایع دستی و گردشگری میتوان استفاده کرد چرا که در مبحث اشتغال مشاغل دوستدار محیط زیست زیادی داریم.
وی افزود: اکنون ما یک وزارت گردشگری و صنایع دستی داریم که با همین وزارتخانه می‌شود تا ۵۰ درصد مشکلات اشتغال کشور را برطرف کرد و این در حالی است که این وزارتخانه برای ما هزینه‌بر است.
حسین بیات، کل صادرات صنایع دستی کشور در سال ۱۳۹۹ را سیصد میلیون دلار عنوان کرد و گفت: از این مبلغ، ۹۹ میلیون دلار آن چمدانی بوده است، یعنی مسافران به عنوان سوغات با چمدان خود از کشور خارج کرده‌اند.
وی ادامه داد: صنایع دستی برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی‌کند و فقط تولید فرش دستباف ۲ میلیون شغل مستقیم دارد که اگر در عدد ۴ ضرب شود شغل ۸ میلیون نفر را تامین می‌کند که به عنوان نمونه در حوزه صنایع دستی می‌توان از آن نام برد.
رئیس ستاد مردمی ثمر در استان اصفهان در خصوص حوزه صنایع دستی اذعان کرد: اگر در حوزه صنایع دستی، سیاست در خدمت اقتصاد باشد وزارت خارجه باید برای ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری بازاریابی و فعالین این حوزه را حمایت کند و البته این به معنای دخالت دولت نیست و دولت نباید خود نمایشگاه گردشگری ایجاد کند‌.
وی در ادامه افزود: دولت باید زمینه عرضه صنایع دستی، توسط بخش خصوصی را فراهم کند و فرهنگ صلح و دوستی را در جهت جذب گردشگر ارائه کند که با این اتفاق بخشی از صنایع مانند نساجی به چرخه تولید باز می‌گردند.
حسین بیات با اشاره به حضور گردشگر و تاثیر آن بر درآمد هتل‌ها گفت: حضور گردشگر در کشور در بسیاری از مشاغل دوستدار محیط زیست تاثیر دارد و باید زیرساخت‌های گردشگری از جمله هواپیمایی، هتل‌داری و حمل و نقل را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: رونق اقتصادی دکور داخلی است و فونداسیون اقتصاد ما آشتی با دنیا، مبارزه با ایران هراسی، بهبود روابط خارجی و شفاف‌سازی و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی است.
رئیس ستاد مردمی ثمر استان اصفهان تعامل را دیگر اقدامات تاثیر گذار در حل مشکلات کشور دانست و گفت: به عقیده بنده دست خیلی از مافیاها را نباید قطع کرد، بلکه آنها را همسو در جهت منافع ملی کرد و ما قرار نیست با همه دشمنی داشته باشیم چون هر نوع دشمنی هزینه‌ای دارد.
وی تصریح کرد: باید بتوانیم قدرتمندان را با منافع ملی و مردم همسو کنیم و آنها هم منافع خود را داشته باشند اما در راستای منافع و رونق کشور و تنها کسی که می‌تواند آنها را همگرا کند آیت‌الله رئیسی است.
بیات ویژگی یک رئیس جمهور خوب را علاوه بر توانایی‌های فردی، همگرایی و پشتوانه قوی، پاکدستی دانست و اظهارکرد: یک رئیس جمهور باید ثابت کرده باشد که هم خودش و هم اطرافیانش پاک‌دست هستند.
وی افزود: آقای رئیسی به عنوان یک کاندیدای مستقل با عملکرد مشخص و شفاف با شجاعت و شهامت وارد میدان شده است.
رئیس ستاد مردمی ثمر استان اصفهان در خصوص صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در مناظره‌ها گفت:
آقای رئیسی و تیم کارشناسان ایشان افرادی مثل من و مجموعه‌ام را بر اساس رزومه فعالیت‌هایمان پذیرفته‌اند به معنی میدان دادن به ظرفیت‌های جامعه از جمله خانه صنعت و معدن و همچنین اتاق بازرگانی نیز اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: یک رئیس جمهور زمانی موفق می‌شود که بداند برای فکر کردن و تکمیل دانسته‌هایش به مشاورانی نیاز دارد و برای اجرای آن دانسته‌ها نیاز به بازوی اجرایی یعنی بخش خصوصی دارد و در کل به افراد و ارگان‌های توانمند نیاز دارد نه فقط دولت و دیگر اینکه دیدگاه و نگرش باز داشته باشد و با توجه به شاخص‌های گفته شده از نظر من آیت‌الله رئیسی اصلح هستند.
حسین بیات ادامه داد: خیلی از رؤسای جمهوری که تا کنون دیده‌ایم در یک حفاظی قرار داشتند که فقط اطرافیان خاص آنها را می‌دیدند و به آنها گزارش میدادند.
این فعال و کنشگر اقتصادی آقای رئیسی را یک مدیر قدرتمند با دیدگاه، منش و نگرش اداره کشور با جمعی از مسائل حل نشده و بحران‌ها، رانت‌ها و فسادها دانست و از دیگر شاخص انتخاب ایشان به عنوان رئیس دولت سیزدهم پاکدستی خود و اطرافیانشان است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا