مجالس محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

رئیس سازمان بسیج مداحان و رئیس شورای هیئات مذهبی کل کشور در نامه‌ای مشترک به مدیران ۱۰۰ هزار هیأت‌، درخواست کردند مجالس محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش ارک خبر،یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئات مذهبی کل کشور، نامه‌ای مشترک به مدیران ۱۰۰ هزار هیأت کشور نوشتند.

متن این نامه به شرح زیر است:

محرم بارزترین جلوه‌گاه ابزار عشق به سرور آزادگان عالم و سبب پویایی مکتب تشیع در طول تاریخ بوده است. برپایی آئین‌های سوگواری محرم و صفر سال قبل همراه با شور و شیدایی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور تحسین همگان را برانگیخت و الگویی ماندگار در برگزاری مراسم‌های مذهبی، همراه با التزام به الزامات و دستورالعمل‌های بهداشتی بود تا آنجا که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان حماسه ماندگار نام بردند.

رجاء واثق داریم که دوستداران و محبان اهل بیت و عاشقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در محرم امسال نیز ان‌شاءالله جلوه‌ای تازه از ارادتمندی مسئولانه به پیشوای آزادگان جهان را رقم خواهند زد و نشان خواهند داد که محافل مذهبی و مجالس و دسته‌های عزادار، مصداق همنشینی شریعت، عقلانیت، معنویت، فتوت و مسئولیت‌پذیری است. قدردان همت والا و شور و شیدایی شما هستیم و از مساعی و کوشش‌های جنابعالی که عتبه بوسی و خدمتگزاری به ساحت خاندان عصمت و طهارت را بر رواق کارنامه افتخارات خویش بر نشانده‌اید، سپاسگزاریم.

ایران اسلامی بر آن است محرم ۱۴۰۰ سراسر مشکی‌پوش شود و بیرق عزای سالار شهیدان را برافراشته‌تر و پرشکوه‌تر از هرساله برافرازد. ستون خیمه ایران مشکی پوش، هیأت‌های مذهبی هستند و تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی به خصوص نهادهای فرهنگی و تبلیغی خدمتگزاران هیئات حسینی؛ لذا از جنابعالی به عنوان یکی از سفیران فرهنگی و منادیان و مبلغان معرفت و محبت خانواده خدا تقاضا داریم تا محورهای ذیل را در دستور کار هیأت خود قرار داده و با همه هنر و توان خود برای تحقق حداکثری هر یک از این موضوعات اتخاذ تدبیر و تصمیم بفرمائید:

– تلاش برای تغییر چهره شهر با نصب گسترده آرایه‌های بصری با محتوای محرم، مشکی پوش کردن کوچه‌ها، محلات؛ خیابان‌ها با مشارکت مردم

– تشویق و ترغیب مردم محله برای استفاده گسترده از نمادهای محرمی در البسه، سر در منازل و مغازه‌ها، ادارات، خودروها و…

– راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های توزیع اقلام بهداشتی، موکب‌های پخش مداحی در سطح شهر

– تلاش برای احیای سنن و مراسم محلی سوگواری که احتمالاً سال گذشته به دلیل کرونا تعطیل شده بود

– تشویق و ترغیب مدیران هیأت‌های قدیمی که احتمالاً سال گذشته به دلیل کرونا تعطیل بودند، برای برگزاری مراسم

– تشویق و ترغیب بانیان روضه‌های خانگی و مجالس مذهبی بانوان که سال گذشته به دلیل کرونا تعطیل بودند، برای برگزاری مراسم

– استفاده از تمام ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای هیأت برای برگزاری هیأت‌ها با تأکید بر رعایت ضوابط بهداشتی

– حضور فعال در فضای مجازی و تشویق مردم برای برگزاری پرشور مراسم محرم (اولویت دادن به استخدام در سکوهای ایرانی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هیأت‌ها)

– استفاده از دیگر صورت‌های تعظیم شعائر در کنار برگزاری هیأت از جمله کوچه‌گردی (با محوریت احیای سنت‌های قدیمی)، تعزیه‌خوانی، مقتل‌خوانی، نقالی عاشورایی

از درگاه ربوبی حضرت حق خواستاریم که توفیق درک عظمت عاشورای حسینی را به همگان عطا فرماید.

زیر علمت امن‌ترین جای جهان است
ما نسل به نسل در پناهت هستیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا