اجرای طرح‌های زیست محیطی در شرکت  پالایش نفت  اصفهان

به گزارش ارک خبر:شرکت پالایش نفت اصفهان در راستای رعایت الزامات زیست محیطی و همچنین مدیریت مصارف انرژی و صیانت از منابع ملی اقدام به تعریف و اجرای پروژه های زیست محیطی در حوزه تولید سوخت های پاک و همچنین مدیریت آب نموده است.

در بخش مدیریت آب، پروژه های با اهمیتی نظیر تصفیه پساب شاهین شهر، بازسازی برج های خنک کننده، بازیابی آب های فوق شور  و  جایگزینی کولینگ های هیبریدی به جای برج خنک کننده  تعریف گردیده که تاکنون پروژه بازسازی برج های خنک کننده و همچنین تصفیه پساب با موفقیت کامل راه اندازی گردیده اند.

شرکت پالایش نفت اصفهان برای استفاده از روزانه ۹۰۰ متر مکعب پساب صنعتی از تصفیه خانه شاهین شهر برای تامین آب صنعتی مورد نیاز در شرکت پالایش نفت اصفهان، پروژه زیست محیطی تصفیه پساب احداث و راه اندازی گردیده است.

 رئیس برنامه ریزی و کنترل پروژه های شرکت پالایش نفت  اصفهان با اشاره به اجرای طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل در این پالایشگاه گفت: اجرای این طرح به دست متخصصان داخلی از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

علی محمد یسلیانی میزان بودجه این طرح را ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی بیان کرد و گفت: در طول اجرای این طرح روزانه ۵ هزار نفر در این طرح مشغول به کار بوده اند.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش نفت  اصفهان موظف است برای اساس مصوبه هیات دولت ،گازوییل گازوئیل تولیدی را مطابق با الزامات زیست محیطی، یورو ۵ نماید، اذعان داشت: در این راستا میزان گوگرد موجود در این محصول به میزان کمتر از ۵۰ PPM  خواهد رسید. با راه اندازی طرح تصفیه گازوئیل روزانه ۳۰۰ تن گوگرد از گازوئیل تولیدی جداسازی خواهد گردید.

وی افزود: در جهت رعایت مباحث زیست محیطی، گوگرد جدا شده به صورت گرانول شده انبارش و تحویل مشتریان می گردد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا