تعداد بستری‌های کرونایی در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد

تبریز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد بستری‌های کرونایی و سرپایی این ویروس در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد.

به گزارش ارک خبر،عباسعلی درستی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها در استان بالا بوده و از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند، ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در حال عبور از پیک پنجم کرونا است و آمار بستری‌ها نیز کاهش محسوسی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش واکسیناسیون کرونا در استان هستیم، افزود: روزانه ۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه می‌شوند و سرعت این کار افزایش یافته است.

درستی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی از نظر واکسن کرونا نداریم، ادامه داد: از سه روز گذشته به شکل انبوه و به حد کافی واکسن کرونا تحویل گرفته‌ایم و در مراکز مختلف تزریق در استان واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونایی تنها راهکار کنونی برای کنترل بیماری است، گفت: روزانه حدود ۷۰ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود و این روند مطلوب همچنان ادامه دارد.

درستی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان نیز گفت: دانشجویان با به همراه داشتن کارت دانشجویی می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن مورد نظر خود را تزریق کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا