واکسن کرونا برای دانش‌آموزان اختیاری است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز گفت:واکسن کرونا برای دانش آموزان اختیاری است، گفت: واکسن سینوفارم بر روی دانش آموزان کشور تولید کننده تزریق شده است.

به گزارش ارک خبر،مهرداد بابایی اظهار کرد: هیچ واکسنی برای هیچ شخصی حتی دانش آموزان اجباری نیست، اما ممکن است خدمات عمومی برای آن دسته از افرادی که واکسینه نشدند ارائه نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزان کشور چین واکسن کرونا را دریافت کردند؟ بیان کرد: واکسن سینوفارم دو دزی برای سنین بالای ۱۲ سال تزریق می‌شود و در کشور تولید کننده نیز، این واکسن برای دانش آموزان تزریق شده است و سازمان غذا و دارو کشور این واکسن را تأیید کردند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز با بیان اینکه هیچ واکسن تک دزی وارد کشور نشده است، تصریح کرد: منظور از واکسن تک دزی اینست که هر ویال برای یک نفر است، ویال برخی از واکسن‌ها ویالش ۵ نفر یا بیشتر از این تعداد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه عارضه واکسن کرونا در ۹۹ درصد از افراد خفیف است، خاطرنشان کرد: بارها گفتیم افرادیکه واکسن را دریافت می‌کنند ۲ هفته بعد از تزریق دز دوم به حداکثر میزان ایمنی می رسند.

بابایی گفت: ممکن است افرادی که واکسن را تزریق می‌کنند، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکنند و مبتلا شوند، به ویژه افرادی که دوره ایمنی شأن کامل نشده امکان ابتلاء همچنان دارند و برخی حتی نیاز به بستری پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: هرگونه علائم از قبیل سرفه، گلو درد، آبریزش بینی و.. کرونا در نظر گرفته می‌شود، مگر اینکه پس از مراجعه به پزشک ثابت شود سرماخوردگی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز بیان کرد: افرادیکه مبتلا به سرماخوردگی یا کرونا شدند پس از بهبودی کامل نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه روند بیماری در استان البرز رو به کاهش است اما ۲۰۰ بیمار کرونایی همچنان در بخش‌های ویژه بستری هستند، متذکر شد: شهروندان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا