استاندار آذربایجان شرقی از ماشین سازی تبریز بازدید کرد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد و در جریان مشکلات این واحد مادر صنعتی استان قرار گرفت.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرم صبح امروز پنج‌شنبه با حضور در کارخانجات ماشین‌سازی تبریز، ضمن بازدید از خطوط تولید ماشین‌سازی و ریخته‌گری، با کارگران این دو واحد صنعتی درباره مسائل و مشکلات آنان گفت‌وگو کرد.

خرّم در این بازدید که دو ساعت به طول انجامید، با گزارش مسئولان و مدیران مربوطه، در جریان روند فعالیت گروه ماشین‌سازی و موانع و مشکلات آن قرار گرفت.

وی همچنین در بازدید از خطوط تولید، در فضایی صمیمی با کارگران این دو کارخانه درباره مسائل و مشکلات آنان گفت‌وگو کرد و به خواسته‌های آنها گوش فراداد.

نوسازی ماشین‌آلات و به‌روزرسانی تکنولوژی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، افزایش حقوق، به‌کارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده، بهسازی محیط کار، ثبات مدیریتی و تعیین تکلیف مسائل حقوقی شرکت ماشین‌سازی از جمله مطالبات کارگران در گفت‌وگو با استاندار آذربایجان شرقی بود.

استاندار آذربایجان شرقی پس از گفت‌وگو با کارگران، نسبت به پیگیری جدی برای حل مسائل و مشکلات آنان قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش مدیران مجموعه و مسئولان اجرایی، در مدت زمان کوتاهی شاهد بهبود وضعیت در این گروه صنعتی باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی سپس در جلسه‌ای که با حضور مدیران گروه ماشین‌سازی تبریز و مسئولان اجرایی ذی‌ربط در محل کارخانه ریخته‌گری تشکیل شد، مسائل و مشکلات این گروه صنعتی را بررسی کرد.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی تخصصی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به منظور جمع‌بندی و تحلیل موانع و مشکلات گروه ماشین‌سازی تبریز تشکیل و پس از یک ماه نسبت به ارائه گزارش در خصوص وضعیت این گروه صنعتی و راهکارهای پیشنهادی برای برون‌رفت از مشکلات، اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار تبریز و جمعی از مسئولان استانی نیز استاندار را در بازدیدهای امروز همراهی کردند.

گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از صنایع معظم و باسابقه، نقش ویژه‌ای در توسعه صنعتی کشور در دهه‌های اخیر داشته است که پس از مسائل و مشکلات سال‌های گذشته، در حال حاضر در وضعیت نسبتاً مناسبی از نظر تولید قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در جلسه‌ای که پیش از این بازدید در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد، دستورهای لازم در خصوص مشکلات کارگری استان را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا