ارتش و سپاه یک روح در دو جسم‌اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارتش و سپاه یک روح در دو جسم‌اند، گفت: در استان ما، ارتش و سپاه فرقی ندارد چرا که ارتشی و سپاهی دو نیروی توانمند در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ هستند.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه، ۲۷ آبان ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: سردار کارگر یکی از فرماندهان جهادی و پر تلاشی است که چه زمانی در عرصه‌های مختلفی چون نیروی انتظامی بود و یا حتی در بحث بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در ساماندهی این بخش خدمات بزرگی ارائه داد که نمونه‌ای از آن، بحث انتخاب هیأت امنای بنیاد بود که با حضور چندین وزیر از وزرای هیأت دولت انجام شد لذا اکنون وزرای ذی‌ربط خود را موظف می‌دانند تا از بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس حمایت کنند.

وی ادامه داد: سردار کارگر موفق شدند تا بخشی از منویات و مطالبات فرماندهی معظم کل قوا و رهبر معظم انقلاب را در حوزه‌ی نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به اجرا در بیاورند و فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبتکرانه، جدید و رو به رشد است؛ این بیانگر برکت کار و حضور شما است.

وی افزود: بهره‌گیری از مشارکت مردمی، استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور، پرهیز از نگاه‌های جنایی و واگذاری مسئولیت‌ها به دستگاه‌ها از جمله نکات مثبت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: امروز که افتخارآفرینان و فرماندهان دفاع مقدس حضور دارند باید خاطرات آنها حفظ و ثبت شود که این اخلاق عملی برای نسل جوان کشور است تا تشویق شوند.

وی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار علاوه‌بر ثبت و گزارش عملکردها و اقدامات باید به کارهای در زمین مانده نیز توجه داشته باشد؛ این بنیاد ظرفیت بسیار بزرگی است که توانایی‌های برای انجام امور دارد.

وی یادآور شد: بنیاد حفظ آثار در زمینه‌های هنری، ادبی، رسانه‌ای، فضای مجازی، ساخت موزه، یادمان‌ها و سهم تولید کتاب دفاع مقدس اقدامات ارزشمندی انجام داده است که نمونه‌ای از آن، اردوی راهیان نور است.

امام جمعه تبریز گفت: از همان سالی که راهیان نور به راه افتاد، بنده از نزدیک شاهد پیشرفت کار این اردوها در مناطق جنوب و غرب کشور بودم که این امر با تدبیر، هدایت و مدیریت سردار کارگر انجام شده است.

وی متذکر شد: باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید و جوان جامعه منتقل کنیم که نمونه‌ای از این اقدامات، اردوها و موزه‌های دفاع مقدس ثبت و ضبط خاطرات شهدای دفاع مقدس، تحلیل از خانواده‌های شهدا و یادواره‌ها است.

وی ادامه داد: بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که مگر همه ساله یادواره برگزار می‌شود؛ اگر همه ساله وقایع کربلا را در ماه‌های محرم و صفر یادآوری نمی‌کردیم، حادثه کربلا هم فراموش می‌شد.

ارتش و سپاه یک روح در دو جسم‌اند

سردار اصغر عباسقلی‌زاده، سرتیپ دوم پاسدار و فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم اظهار کرد: از همه‌ی ما دلسوزتر، پیگیرتر، جدی‌تر و راسخ‌تر به امور دفاع مقدس، مقاومت و ایجاد زمینه‌های لازم برای احیا و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم است که ما از تذکرات و راهنمایی‌های ایشان استفاده کردیم و با این حال نتوانستیم که تمامی انتظارات ایشان را که در نظر داشتند، انجام دهیم، اما امیدواریم زین پس با همکاری، راهنمایی و حمایت  حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، استاندار، سردار کارگر و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت بتوانیم تمامی اقدامات را به نحو احسن انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا