همکاری ارتش و محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی اجرایی می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست اذربایجان شرقی طی مراسمی با انعقاد تفاهمنامه همکاریهای محیط زیستی با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت : برگزاری آموزشهای محیط زیستی سربازان را در دستور کار داریم.

به گزارش ارک خبر، شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم خدمت سرهنگ علمی جانشین فرماندهی نیروهای مسلح آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) در آذربایجان شرقی و قدردانی ازآغاز همکاریهای مشترک فیمابین  گفت : به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش مردم در زمینه محیط زیست لازم است به زبان مشترک با آنها دست یابیم.

وی  با اشاره به اینکه یکی از دلایل ایجاد بحران‌های زیست محیطی فقدان آگاهی و ضعف فرهنگی در تمامی سطوح جامعه است افزود : در نظر داریم دوره های آموزش محیط زیستی را مطابق مفاد تفاهمنامه مذکور برای سربازان عزیز برگزار کنیم چرا که معتقدیم تمام آحاد جامعه بایستی دانش محیط زیستی برای مقابله با بحرانهای آن را ارتقاء دهند.

اشتری با تاکید بر همکاری همه دستگاهها در عرصه های حفاظت از محیط زیست با هدف مشترک و زبان مشترک  محیط زیستی اذعان داشت : ایجاد نظام یکپارچه ملی  در حفاظت ازمحیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند  حفاظت از منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست،  تقویت دیپلماسی محیط زیست،  همکاری در بحرانهای محیط زیستی و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی مطابق ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی از اهداف اصلی انعقاد این تفاهمنامه ذکر کرد.

سرهنگ علمی جانشین فرماندهی نیروهای مسلح آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) در آذربایجان شرقی نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاریهای فیمابین چنین گفت : ما سرباز شما و سرباز همه مردم کشور ایران عزیزمان بوده هر جا هر زمان احساس کنیم نیاز به حضور ما هست چه با تفاهمنامه چه بدون آن برای انجام وظیفه آماده هستیم .

ایشان با اشاره به اینکه تلاشهای محیط زیستی بدون نفع شخصی بوده و نفع جامعه را در بر دارد ادامه داد : با توجه به تعداد کم پرسنل محیط زیست استان پهناوری همچون آذربایجان شرقی با این وسعت از عرصه های طبیعی کار شما ستودنیست.

سرهنگ علمی اذعان داشت : مقوله محیط زیست بقدری اساسی است که همه دستگاهها و ادارات باید برای حفظ آن همکاری نمایند وشاید نتایج تلاشهای شما دراندک  زمان ملموس نباشد ولی تبعات و نتایج این تلاشها با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

وی در پایان گفت  : هر فعالیت بدون ارزیابی محیط زیستی بعد از گذشت سالها نتایج ناخوشایند خود را عرضه خواهد کرد و انشالله با اعمال نظرات کارشناسان محیط زیست و مجموعه شما همیشه شاهد حفظ گونه ها و تنوع زیستی در استانمان باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا