تزریق دوز اول واکسن کرونا به ۷۳.۵ درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق دوز اول واکسن کرونا به ۷۳.۵ درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش ارک خبر ،بهمن نقی پور روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: تاکنون ۸۹.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول و ۷۶.۵ درصد نیز هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی از واکسیناسیون ۸۸.۵ درصدی دانش آموزان استان نیز خبر داد و افزود: با همراهی مردم عزیز استان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانسته دانشگاه برتر کشور از سوی وزارت بهداشت در زمینه واکسیناسیون کرونایی شود.

وی با اشاره به اهمیت همراهی مردم در تداوم روند واکسیناسیون، گفت: همه افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از دریافت دوز دوم واکسن سینوفارم آن‌ها می‌گذرد، بایستی جهت دریافت دوز سوم به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

نقی پور ادامه داد: افرادی هم که ۶ ماه از تزریق دوز دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک آنان می‌گذرد، می‌توانند جهت دریافت دوز بوستر و یادآور به مراکز مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و به خصوص تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و بهداشت، وضعیت واکسیناسیون کل کشور در حالت نسبتاً قابل قبول قرار دارد.

وی افزود: تاکنون واکسیناسیون ۶۴ درصد از مادران باردار استان انجام گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: مرزهای هوایی و زمینی به شدت تحت کنترل وزارت بهداشت بوده و اقدامات در جهت قرنطینه مسافران انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر آفریقای جنوبی، کشوری که سویه جدید در آن دیده شده است، اعلام کرده که اغلب مبتلایان به این نوع ویروس از جمعیت واکسن نزده‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا