۲۰ مهر اصالت ملی نصیب هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کسب ۲۰ مهر اصالت ملی توسط هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری ششمین دوره اعطای مهر اصالت ملی منطقه ۲ کشور گفت: در این دوره تعداد ۵۴ اثر هنری از آذربایجان شرقی مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نتایج نهایی ۲۰ اثر هنری استان در ۶ رشته سفال و سرامیک، بافته‌های داری، صنایع‌دستی فلزی، چاپ باتیک و رودوزی‌های الحاقی موفق به کسب مهر اصالت ملی شدند.

وی اظهار کرد: داوران این دبیرخانه آثار هنرمندان را از لحاظ مرغوبیت، اصالت، نوآوری در طرح و اجرا، قابلیت حضور در بازار‌های ملی و بین‌المللی، سازگاری با محیط‌زیست و قوانین جاری کشور مورد بررسی و داوری قرار دادند و دارا بودن این شرایط دال بر منحصر به فرد بودن این آثار ارزشمند دارد.

به آفرین معاون صنایع‌دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز از برگزاری کارگاه دو روزه تخصصی سفال و سرامیک در تبریز خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی سفالگران و سرامیست‌ها در پردازش ایده هنری و بهره گرفتن از آموزه‌های کارگاه آموزشی برای امکان حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، توسط انجمن دوستداران سفال آذربایجان شرقی برگزار شد.

به آفرین ادامه داد: این کارگاه با موضوع کشف و به‌کارگیری خلاقانه ظرفیت‌های خاص سرامیک در ایده پردازی اثر هنری طی دو روز با حضور ۲۴ نفر از هنرمندان سرامیک کار استان برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا