مرکز فوریت‌های دانش آموزی ۱۵۷۰ (طرح نماد) در آذربایجان شرقی افتتاح شد

به‌مناسبت ایام الله دهه‌ی فجر و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مرکز فوریت های دانش آموزی ۱۵۷۰ طرح ملی نماد در استان افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه جای این مرکز در حوزه‌ی آموزش و پرورش خالی بود، اظهار کرد: این طرح به دلیل قرارگرفتن فرزندان در معرض آسیب‌های اجتماعی، می‌تواند نقش مثبتی را ایفا کند و همه‌ی ما به‌دلیل اهمیت و ضرورت وجودی این مجموعه با انگیزه مضاعف پیگیر امور این بخش خواهیم بود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در دوران کرونا علاوه بر ماموریت‌های جاری، طرح‌های صدای مشاور و رابط مشاور هم ایجاد شد.

طاهر علمی خاطرنشان کرد: در طرح نماد آموزش و پرورش، توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان، مشاوره و اورژانس اجتماعی از اهم اهداف است و متخصصان مشاور در دو شیفت کاری صبح از ساعت ۸ تا ۱۴ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۲۰ آماده ارائه خدمات و پاسخگویی هستند.

وی، در تشریح خدمات پیش‌بینی شده این طرح اظهار کرد: خدمات تلفنی مشاوره، هماهنگی، مداخله‌ی به هنگام در فوریت های روانی-اجتماعی و همچنین ارائه‌ی خدمات به خانواده‌ها از جمله خدمات ارائه شده در این طرح خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌ی کل آموزش‌ و پرورش آذربایجان شرقی، گروه‌های هدف در این طرح شامل دانش آموزان، جامعه‌ی فرهنگیان  همچنین اولیای دانش آموزان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا