با واکسیناسیون به‌موقع کودکان سلامتی آنها را در مقابل کرونا تضمین کنیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال گفت: با واکسیناسیون به‌موقع کودکان سلامتی آنها را تضمین کنیم.

به گزارش ارک خبر،دکتر جواد احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون همگانی در آستانه‌ی پیک ششم کرونا، برای حفظ سلامت تمام افراد جامعه ضروری است.

وی با اشاره به واکسینه شدن درصد قابل توجهی از بزرگسالان طی یک سال گذشته افزود: به‌دلیل واکسیناسیون افراد بزرگسال شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم و با توجه به درگیری کودکان با سویه‌ی اُمیکرون، تصمیمات لازم برای واکسیناسیون کودکان از سوی وزارت بهداشت اتخاذ شده و مرحله‌ی اول واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین افزود: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم تا با واکسیناسیون به‌موقع کودکان، ضمن تضمین سلامتی آن‌ها، احتمال انتقال ویروس از کودکان به بزرگسالان را نیز متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، احمدیان در خصوص احتمال بروز عوارض ناشی از واکسیناسیون کرونا در کودکان نیز گفت: واکسینه کردن کودکان عوارض خاصی ندارد و تنها ممکن است موجب ایجاد التهاب در محل تزریق واکسن شود که این موضوع گذرا بوده و هیچ عارضه‌ی طولانی مدتی در کودکان گزارش نشده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا