برگزاری نماز جماعت صبح در ۷۰ مسجد تبریز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری نماز جماعت صبح در ۷۰ مسجد تبریز خبر داد.

به گزارش ارک خبر،حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در تبریز ۱۰۰۰ مسجد وجود دارد که حدود ۷۰۰ مسجد آن فعال است و نماز جماعت برگزار می‌کنند که در سطح تبریز ۷۰ نماز جماعت صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: هیچ منعی برای پخش اذان از مساجد تبریز وجود ندارد و تمامی مساجد در هر سه وعده باید اذان پخش کنند که این اتفاق نیز رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به مساجدی که اذان پخش نمی‌کنند، گفت: این به معنای پخش نشدن اذان در همه مساجد نیست؛ برخی از این مساجد به دلیل تغییر امام جماعت یا مسئول پایگاه بسیج و … ممکن است مدتی در اجرای برنامه‌ها دچار اخلال شوند که این قضیه به مرور برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: اداره کل اوقاف استان در سال‌های گذشته با اختصاص بودجه‌ای، دستگاه پخش اذان برای مساجد تهیه کرده است که به صورت خودکار و برنامه‌ریزی شده اذان را پخش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اعتراض و شکایتی نسبت به مساجد تبریز وجود دارد، مردم می‌توانند به دفتر امور مساجد اداره‌کل اوقاف مراجعه کنند که مسئول رسیدگی به امور هیأت امنای مساجد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا