شیوع عفونت ویروسی در بین کودکان آذربایجان شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شیوع عفونت ویروسی در بین کودکان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ارک خبر،دکتر جواد احمدیان چهارشنبه شب، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: تعداد کودکان مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان با علائمی چون اسهال، استفراغ، تب و علائم خفیف تنفسی طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این وضعیت که تعداد مراجعان آنها در شهرستان اهر بیشتر بوده، بستری شدن ۴۰ کودک را به دنبال داشته است و در سایر نقاط استان به خصوص تبریز نیز با افزایش مراجعان سرپایی و بستری رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: علت این وضعیت، شیوع یک عفونت ویروسی بوده و آزمایش‌های پی سی آر کرونا و آزمایش مدفوع از نظر عفونت چرکی نیز وضعیت منفی را گزارش می‌دهد.

احمدیان گفت: درمان این عفونت ویروسی در موارد خفیف با سرم خوراکی و مراقبت در خانه کافی بوده و در موارد شدید نیز نیاز به درمان‌های داخل بیمارستان دارد.

وی با بیان این‌که این عفونت به شکلی نیست که بتوان با دریافت واکسن کرونا از ابتلا به آن جلوگیری کرد، افزود: تزریق واکسن کرونا از ابتلا به سایر عفونت‌های ویروسی جلوگیری نمی‌کند اما با توجه‌ به فرا رسیدن روزهای گرم سال و افزایش احتمال بروز انواع عفونت‌های ویروسی به خانواده‌ها توصیه می‌شود که حداقل جهت محافظت از کودکان از ابتلا به عفونت ویروسی کرونا، نسبت به تکمیل واکسیناسیون آن‌ها اقدام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا