افزایش سرقت از وادی رحمت تبریز

تبریز- سرقت تابلوهای آلومینیومی و چراغ‌های روشنایی با وجود نصب دوربین‌های مدار بسته توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در آرامستان وادی رحمت تبریز افزایش یافته است.

به گزارش ارک خبر، سرقت تابلوهای آلومینیومی و چراغ‌های روشنایی توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در آرامستان وادی رحمت تبریز، تمامی ندارد و متأسفانه با وجود نصب دوربین‌های مدار بسته و نظارت از سوی سازمان آرامستان وادی رحمت، در چند روز گذشته نیز شاهد سرقت تابلوهای آلومینیومی بودیم.

آرامستان وادی رحمت تبریز به دلیل عدم محصور بودن و نصب چراغ‌های خورشیدی و قیمتی توسط بازماندگان، آمار سرقت در این آرامستان را افزایش داده است به گونه‌ای که سارقان با خودروهای سرقتی به این آرامستان روی آورده‌اند.

نصب ۱۰۰ دستگاه دوربین مدار بسته در آرامستان وادی رحمت و افزایش تعداد دوربین‌های مدار بسته در مکان‌های حساس، از جمله اقداماتی است که از سوی سازمان آرامستان وادی رحمت انجام گرفته است.

دستگیری سارقان سابقه دار آرامستان وادی رحمت تبریز

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: تعدادی از تابلوها در سال ۱۴۰۰ و سال جاری، در پی هماهنگی خانواده‌ها با سازمان آرامستان‌های تبریز و تعدادی نیز از سوی خود این سازمان، برداشته شده است.

افزایش سرقت از وادی رحمت تبریز

فرخ جلالی ادامه داد: تعدادی از تابلوها نیز متأسفانه به سرقت رفته است و تاکنون تعداد بسیاری از سارقین دستگیر و با هماهنگی مقامات قضائی، روانه زندان شده‌اند.

از شهروندان تقاضا داریم از نصب تابلوهای گران قیمت و چراغ‌ها خودداری کنند چرا که با این اقدام توسط شهروندان، انگیزه سرقت نیز بالطبع افزایش خواهد یافت

وی افزود: طی چند روز گذشته بار دیگر سارقان سابقه دار تابلوهای آلومینیومی در وادی رحمت دستگیر شده‌اند که با خودروهای سرقتی به آرامستان رفت و آمد کرده و دست به سرقت می‌زدند.

جلالی گفت: از شهروندان تقاضا داریم از نصب تابلوهای گران قیمت و چراغ‌های روشنایی خودداری کنند چرا که با این اقدام، انگیزه سرقت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های تبریز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در حال حاضر، عدم محصور بودن آرامستان است و روزانه به طور متوسط حدود ۴ هزار خودرو برای دسترسی به شهرک اندیشه از این مسیر تردد می‌کنند در حالی که شهرک اندیشه برای خود، ورودی و خروجی مجزا دارد.

وی افزود: کنترل شبانه خودروها در آرامستان وادی رحمت غیر قابل کنترل است.

نصب ۱۰۰ دستگاه دوربین مدار بسته در آرامستان وادی رحمت

جلالی ادامه داد: طی سال‌های گذشته، ۳۸ دستگاه دوربین مدار بسته در آرامستان وادی رحمت نصب شده بود که در حال حاضر به ۱۰۰ دستگاه دوربین مدار بسته افزایش یافته است اما افزایش بیش از حد نصب دوربین‌های مدار بسته، هزینه بیشتری را می‌طلبد.

در سال‌های گذشته ۳۸ دستگاه دوربین مدار بسته در آرامستان وادی رحمت نصب شده بود که در حال حاضر به ۱۰۰ دستگاه دوربین مدار بسته مجهز شده است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های تبریز گفت: با وجود نصب دوربین‌های مدار بسته در آرامستان وادی رحمت تبریز، دوربین‌های بیشتری نیز در مکان‌های حساس آرامستان نصب شده است.

وی ادامه داد: شهروندان باید از نصب تابلوهای آلومینیومی، چراغ‌های روشنایی و حتی چراغ‌های خورشیدی اکیداً خودداری کنند.

جلالی افزود: وظیفه ذاتی ما کنترل است و با افزایش کنترل‌ها موفق به دستگیری سارقان سابقه دار در آرامستان وادی رحمت تبریز شده‌ایم.

افزایش سرقت از وادی رحمت تبریز

یکی از شهروندان تبریزی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: قبور اکثر اموات خانوادگی ما در بلوک ۳۹ آرامستان وادی رحمت قرار دارد و روزی که برای قرائت فاتحه به اینجا آمده بودم با سرقت تابلوهای آلومینیومی مواجه شدم.

سرقت تابلوهای آلومینیومی در بلوک ۳۹

جعفریان ادامه داد: متأسفانه اکثر تابلوهای آلومینیومی بسیاری از قبور در بلوک ۳۹ به سرقت رفته بود و ما با این صحنه روبرو شدیم.

وی ادامه داد: سرقت در آرامستان وادی رحمت، تنها به سرقت تابلوهای آلومینیومی ختم نمی‌شود بلکه تعدادی از سنگ‌های قبور نیز شکسته شده است.

این شهروند تبریزی گفت: یکی از کارگران در حال نظافت در این بلوک بود و زمانی که از او پرسیدم شما اقدام به بریدن تابلوهای آلومینیومی کرده‌اید یا نه؛ پاسخ داد که ما اطلاعی نداریم و این کار از سوی سازمان آرامستان وادی رحمت انجام نگرفته است.

جعفریان ادامه داد: تصاویر و فیلم‌های سرقت از آرامستان وادی رحمت در فضای مجازی منعکس شده است و با توجه به اینکه بیشتر سرقت‌ها از بلوک ۳۹ آرامستان انجام یافته است، از مسئولین تقاضا داریم رسیدگی کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد سرقت از وادی رحمت ادامه خواهد داشت و ممکن است در روزهای آتی، تابلوهای آلومینیومی سایر بلوک‌ها در آرامستان وادی رحمت نیز به سرقت رود.

افزایش سرقت از وادی رحمت تبریز

این شهروند تبریزی بیان کرد: آرامستان وادی رحمت تبریز با دوربین مدار بسته تحت نظارت و کنترل است اما چرا سرقت از وادی رحمت تبریز هم‌چنان ادامه دارد.

سرقت تابلوهای آلومینیومی با وجود نصب دوربین‌های مدار بسته

یکی دیگر از شهروندان تبریزی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: با وجود دوربین‌های مدار بسته در آرامستان وادی رحمت، اما هنوز هم سرقت تابلوهای آلومینیومی ادامه دارد و متأسفانه چندین بار تابلوهای آلومینیومی مزار پدرم نیز به سرقت رفته است.

سارقان به دلیل نداشتن درب خروجی و ورودی آرامستان وادی رحمت به راحتی رفت و آمد می‌کنند و دست به سرقت می‌زنند

موسوی ادامه داد: سارقان، به دلیل نبود درب خروجی و ورودی آرامستان وادی رحمت به راحتی به این مکان رفت و آمد کرده و دست به سرقت می‌زنند.

وی افزود: به نظرم اگر این آرامستان در صورت امکان، درب ورودی و خروجی داشت و هم‌چنین کنترل و نظارت بیشتری صورت می‌گرفت، سرقت در این آرامستان نیز کاهش می‌یافت.

این شهروند تبریزی گفت: از مسئولان آرامستان وادی رحمت تبریز تقاضا داریم به این مشکل رسیدگی کنند چرا که به دلیل نبود اطمینان خاطر از عدم سرقت دوباره تابلوهای آلومینیومی، بازماندگان از نصب دوباره تابلوهای آلومینیومی خودداری می‌کنند و نبود تابلو بر مزار عزیزان بیش از هر زمان دیگری ناراحت کننده است.

سرقت تابلوهای آلومینیومی توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در آرامستان وادی رحمت تبریز یکی از مشکلاتی است که همواره موجب آزرده خاطر شدن بازماندگان می‌شود. عدم محصور بودن آرامستان وادی رحمت و هم‌چنین اقدام شهروندان برای نصب تابلوهای آلومینیومی و چراغ‌های روشنایی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که همواره سرقت از این آرامستان را میسر می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا