سهم اشتغال آذربایجان شرقی در ایجاد اشتغال ۴۶ هزار نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سهم آذربایجان شرقی در ایجاد اشتعال استان ۴۶ هزار نفر است .

به گزارش ارک خبر،حسین فتحی در جلسه کارگروه اشتغال و بازار کار استان که به ریاست استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه امسال سهم اشتغال استان برای ایجاد اشتغال ۴۶ هزار نفر است افزود: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار شغل جدید در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.
استاندار آذربایجان شرقی؛
عدم ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار، یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در بخش تولید است
استاندار آذربایجان شرقی بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دستگاه‌های مسئول و بانک‌های عامل تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی عابدین خرّم در جلسه کارگروه اشتغال و بازار کار استان، اظهار کرد: عدم ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار، یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در بخش تولید است و برای حل این مشکل، باید شرایط اشتغال نیروهای مستعد و تحصیل‌کرده را آسان کنیم.
وی افزود: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید به سمت مولد بودن و حضور فعال در بخش تولید هدایت شوند که دولت در این زمینه نقش حمایتی دارد و دستگاه‌های مسئول باید از مراکز فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنند.
وی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ کار در جامعه تضعیف شده است، افزود: نیازمند فرهنگ‌سازی و کار جمعی در این زمینه هستیم و برای این کار، باید شیوه‌نامه تبلیغ فضای کسب‌وکار در مدارس و دانشگاه‌ها را طرح‌ریزی کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی بر ثبت عملکرد دستگاه‌ها در سامانه ملی رصد اشتغال تأکید کرد و از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا ماهانه گزارش عملکرد دستگاه‌ها را تهیه کند.
خرم همچنین بر فعال‌سازی کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها، تلاش مضاعف دستگاه‌ها و بانک‌های عامل برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت مناطق محروم، تقویت کسب‌وکار و اشتغال پایدار در مناطق مرزی با استفاده از ظرفیت‌های تجاری این مناطق، تشکیل کمیته اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و تهیه گزارش جامع و شفاف از وضعیت نیروی کار استان تأکید کرد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا