هدف اصلی از سفر به ارمنستان، تسهیل و پشتیبانی از توسعه روابط اقتصادی و صادرات است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان، تسهیل و پشتیبانی از توسعه مراودات اقتصادی و تجاری و ارتقای سطح همجواری دو کشور با محوریت آذربایجان شرقی است.

به گزارش ارک خبر،

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در گفت‌وگو شبکه‌های تلویزیونی آرمنیا و پابلیک ارمنستان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر، دسترسی به کشورهای سی‌آی‌اس و اوراسیا از طریق ارمنستان است که این موضوع می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور و توسعه مراودات تجاری باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی، گفت: تبریز یکی از قطب‌های صنعتی ایران است و می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های کشور ارمنستان را تأمین کند که در این راستا از تجار و بازرگانان این کشور دعوت می‌کنیم تا از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع ما بازدید کنند.

خرّم خاطرنشان کرد: برخی موانع و مشکلات گمرکی و حمل‌ونقل در مرز دو کشور وجود دارد که باید این موانع را برطرف کنیم تا تجار و صادرکنندگان دو طرف بتوانند به سهولت تردد و مراوده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: امیدوارم این سفر دستارودهای خوبی برای دو طرف داشته باشد و بتوانیم ارتباطات تاریخی، فرهنگی و تامدنی خود را از طریق ارتباطات اقتصادی و تجاری به مرحله قابل قبول و مورد انتظار دو کشور برسانیم.

وی، ایجاد شهرک‌های مشترک صنعتی و علمی فناوری را از جمله اهداف این سفر ذکر کرد و گفت: درخصوص مقدمات این موضوع در این سفر توافق و مرحله اجرایی و عملیاتی آن در یک بازه زمانی مشخص طی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا