استعدادهای سینمای آذربایجان شرقی ظرفیت ملی و بین المللی دارند

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت استان از نظر نیروی انسانی غنی در صنعت سینما و فیلم، گفت: از این ظرفیت باید در رشد و بالندگی صنعت سینمای استان و ارتقای سطح آثار و محصولات سینمایی استفاده کرده و در سطح ملی و بین المللی این استعدادها را مطرح کنیم.

به گزارش ارک خبر،زین العابدین خرّم در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن سینمای استان به مناسبت روز سینما، اظهار کرد: تبریز به لحاظ داشتن سابقه تاریخی در حوزه فرهنگ و هنر در سطح ملی و بین المللی دارای ظرفیت عالی برای رشد خلاقیت در آثار سینمایی است و هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگانی داریم که استعدادهای نابی دارند؛ اما متاسفانه هم‌افزایی لازم بین آنها وجود ندارد و باید موانع این امر را از میان برداشت.

وی خاطرنشان کرد: سینما در کشور و در استان ما به عنوان منشاء سبک زندگی ملی و دینی نقش ایفا می کند و ظرفیت الگوسازی و شخصیت پردازی دارد و می تواند به تغییر ذائقه های ملی و دینی در مخاطب به عنوان حرکت نمادین منجر شود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: برگزاری جشنواره های متعدد در استان و تنوع اثرها نشان از تغییر در سبک زندگی متناسب با باورهاست و برگزاری جشنواره اقوام نیز به عنوان یک ایده فوق العاده است که اتحاد و انسجام ملی را افزایش می‌دهد.
وی اظهار کرد: به بهبود وضعیت سینمای استان امیدوارم و پایه این امیدواری در خودآگاهی اخلاقی است که در بین هنرمندان استان مشهود است.
رئیس انجمن سینماگران آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: این انجمن بزرگترین تشکل تخصصی سینما در شمال غرب ایران است و ۶۰۰ عضو دارد که در قالب ۹ کمیته تخصصی سازمان‌دهی شده اند.
مهدی حیدری با اشاره به چالش تامین لوازم تصویربرداری و آماده سازی فیلم در استان گفت: تقاضا داریم مدیریت ارشد استان حمایت لازم را در این خصوص داشته باشد تا هنرمندان بتوانند بدون دغدغه به خلق آثار باارزش بپردازند.
وی افزود: با توجه به سابقه برگزاری موفق ۱۵ دوره جشنواره فیلم کوتاه تبریز، درصدد برگزاری شانزدهمین دوره در مقیاس ملی هستیم.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا