آبشار آسیاب جلفا ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی از تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی آبشار آسیاب جلفا خبر داد.

به گزارش ارک خبر،جلسه بررسی و ساماندهی وضعیت آبشار آسیاب جلفا با حضور نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، نمایندگان اداره‌کل محیط ‌زیست استان، منطقه آزاد ارس، مرزبانی و دهیاری برگزار شد.
احمد حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی با تأکید به اینکه ساماندهی آبشار آسیاب جلفا با همکاری دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرارگرفته است، ادامه داد: در راستای رسیدگی ویژه به آبشار آسیاب جلفا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان که همه‌ساله پذیرای گردشگران بسیاری است، کارگروه ویژه ساماندهی آبشار آسیاب خرابه تشکیل شد.
او افزود: در راستای ساماندهی واحدهای مستقر در محوطه آبشار آسیاب جلفا، مقرر شد تا طرحی توسط اداره‌کل محیط‌زیست همگون با طبیعت ارائه و با تأیید اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اجرا شود.
حمزه زاده اظهار داشت: پس از تأیید طرح ارائه‌شده توسط اداره‌کل محیط‌زیست استان، بهره‌بردار این مجموعه تعیین خواهد شد تا به‌صورت ویژه به ارائه خدمات به گردشگران بپردازد.
از خرداد ماه امسال با توجه به شرایط خاص و تغییرات به وجود آمده در این منطقه گردشگری و رانش قسمت‌هایی از ضلع غربی آن، فعالیت این مجموعه تفریحی گردشگری به حالت تعلیق درآمده است.
به گزارش ایرنا، آبشار « آسیاب خرابه» در شهرستان جلفا در شمال غربی استان آذربایجان شرقی یکی از زیباترین مناظر دیدنی و جلوه ای از آفرینش طبیعت در منطقه است.
در گذشته در این محل چند باب آسیاب آبی وجود داشت که مردم با استفاده از این آبشار محصول گندم منطقه را به آرد تبدیل می کردند، اما در حال حاضر خرابه ای بیش از آن باقی نمانده و به همین دلیل به نام  آسیاب خرابه معروف شده است.
آبشار آسیاب یا به اصطلاح عام آسیاب خرابه و در زبان ترکی آذری «خرابه دییرمان» در ۲۷ کیلومتری هادی شهر و در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در ۵ کیلومتری روستای منجن آباد در حاشیه رود ارس واقع شده است.
این آبشار یکی از زیباترین مناطق دیدنی آذربایجان شرقی است که حاصل جدال آب و طبیعت بوده و با چشم اندازی دل انگیز از ارتفاع بیش از ۱۵متری به دره ای سرازیر می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا