دمای هوا در ورزقان به هشت درجه زیر صفر رسید

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای هشت درجه سانتی گراد زیر صفر به عنوان سردترین شهر استان ثبت شد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر افزود: در طی این مدت شهرهای مرند، کلیبر و هوراند با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند و دمای هوای تبریز نیز به یک درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته مردم شهرهای سراب دمای منفی ۶، بستان آباد دمای منفی پنج، هشترود و ملکان دمای منفی چهار و چاراویماق و اسکو نیز دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد را تجربه کردند.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از عصر امروز سامانه بارشی به تدریج وارد استان می شود، گفت: این سامانه تا پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش ابر و وزش باد تا گاهی شدید می شود.

امیدفر، ادامه داد: نفوذ و فعالیت این سامانه در برخی نواحی به ویژه جنوب استان موجب بارش باران و در نواحی سردسیر و ارتفاعات موجب بارش برف و بروز مه می شود.

وی یادآوری کرد: وضعیت هوای استان طی روزهای جمعه و شنبه پایدار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا