ورود به سامانه نسخه الکترونیک ۲مرحله‌ای شد

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: ورود پزشکان به سامانه نسخه الکترونیک دو مرحله‌ای شده و پیامک حاوی گذرواژه (OTP) به تلفن همراه پزشکان ارسال می‌شود و این اقدام با هدف افزایش امنیت سامانه انجام شده است.

به گزارش ارک خبر،پیش از این پزشکان فقط با استفاده از نام کاربری و گذرواژه ثابت از پیش تعریف شده، وارد سامانه نسخه الکترونیک می‌شدند؛ این فرایند امنیت مناسبی نداشته و سازمان در مواردی شاهد بروز برخی تخلفات و سوء‌استفاده‌ها از گذرواژه‌ها شد.

بر این اساس، به‌منظور افزایش امنیت این سامانه، ورود دومرحله‌ای و استفاده از گذرواژه پیامکی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و ارسال پیامک حاوی گذرواژه به پزشکان از ماه جاری آغاز شده است؛ بنابراین، پزشکان فقط برای ورود به سامانه نسخه الکترونیک نیاز به دریافت گذرواژه پیامکی و ثبت آن داشته و ثبت هر نسخه هم نیازمند دریافت گذرواژه جداگانه نیست.

شماره تلفن همراه پزشکان در زمان ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک دریافت شده و پیامک حاوی گذرواژه به شماره‌ای که در سامانه ثبت شده است، ارسال می‌شود؛ پزشکان می‌توانند تغییر احتمالی شماره تلفن خود را نیز به مدیریت درمان استان محل فعالیت اعلام کنند تا در سامانه یادشده ثبت شود.

ارسال پیامک حاوی کد رهگیری به تلفن همراه بیماران نیز به‌منظور ارتقای امنیت و نظارت‌پذیری سامانه نسخه الکترونیک در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و از ماه آینده ثبت کد رهگیری موصوف که به هنگام نسخه‌نویسی الکترونیک توسط پزشک تولید شده و به تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود، توسط داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی (علاوه بر درج کدملی بیمار) جهت رؤیت نسخه و ارائه خدمات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و پذیرفته نشدن نسخ کاغذی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت، از ابتدای دی ۱۴۰۰ آغاز شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا