آبرسانی به ۱۸ روستای نایین در طرح جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی در روستاها

 

به گزارش ارک خبر:با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی آبفای کشور، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، مدیرعامل آبفای استان اصفهان، مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری و مسئول سپاه صاحب الزمان اصفهان، پروژه آبرسانی به ۱۸ روستای نایین در قالب طرح جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی به بهره برداری رسید.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به طرح آبرسانی به روستاها گفت: با تشکیل قرارگاه جهادآبرسانی در وزارت نیرو به منظور آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در ۳۱ استان کشور، آبرسانی به ۶۵ روستا در شهرستان های نایین، فریدونشهر و سمیرم عملیاتی شد و سپس با اضافه شدن روستاهای در طول مسیر به این طرح، مقرر گردید ۹۷ روستا در استان از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

 

حسین اکبریان با اشاره به آبرسانی به ۱۸ روستا در مجتمع روستایی لای سیاه نایین گفت: هم اکنون ۶۲ روستا تحت پوشش مجتمع روستایی لای سیاه قرار دارند که در سال های گذشته ۲۷ روستا در این مجتمع از آب شرب پایدار برخودار شدند و تلاش می شود با کار جهادی تا قبل از خرداد ماه سال آینده، ۱۷ روستای دیگر در این مجتمع از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

 

وی تامین آب شرب روستاها را در قالب طرح جهاد آبرسانی، کاری جهادی دانست و اعلام کرد: با همکاری و تعامل با بسیج سازندگی و سپاه صاحب الزمان (عج) آبرسانی به روستاها در کمترین بازه زمانی انجام گرفت که این امر بیانگر تلاشی جهادگونه است.

 

اکبریان در خصوص ایجاد زیر ساخت های لازم برای آبرسانی به ۱۸ روستا در نایین گفت: اجرای ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث ۲ باب مخزن به حجم ۸۰۰ متر مکعب، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵ لیتر برثانیه در طرح آبرسانی به ۱۸ روستا در مجتمع لای سیاه نایین انجام شد.

 

در ادامه این مراسم معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: دولت مردمی سیزدهم طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را در کشور با هدف محرومیت زدایی از روستاها عملیاتی کرده است، این درحالی است که در سال ۱۴۰۲ مقرر گردید روستاهای بیشتری تحت پوشش طرح جهاد آبرسانی قرار گیرند.

 

مسعود خشایی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹٫۹ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش آب شرب قرار دارند اعلام کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی قطعا جمعیت قابل توجهی از روستائیان تحت پوشش آب شرب قرار می گیرند و روستاهای بیشتری در کشور از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

 

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ مقرر گردید ۳۴۴ روستا در اصفهان در قالب طرح جهاد آبرسانی تحت پوشش آب شرب پایدار قرار گیرند تا در اصفهان کمتر شاهد آبرسانی سیار به روستاها باشیم.

 

در ادامه این برنامه مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: برای مردمی که در هر شرایطی وفادار به انقلاب و نظام هستند باید زمینه رفاه و آسایش را در کمترین زمان ممکن فراهم کرد، این درحالی است که می دانیم در حال حاضر همه ما با تنگناهای معیشتی و اقتصادی مواجه هستیم.

 

سردار محمد زهرایی با بیان اینکه باید با کار جهادی مشکلات مردم را برطرف نمود اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی به روستاها با تلاش و همدلی و همکاری مسئولان امر به ویژه بسیج، سپاه و وزارت نیرو در کمترین بازه زمانی عملیاتی شد و این امر باید سرلوحه مابقی کارها قرار گیرد.

 

وی به خلق منابع در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: با پیگیری نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان، منابع کافی برای اجرای این پروژه مهم در دولت سیزدهم خلق گردید.

 

وی محرومیت زدایی در روستاها را یکی از برنامه های دولت سیزدهم دانست و گفت: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاها آب شرب همه روستاها در کشور به صورت پایدار تامین شود.

 

الهام آزاد، نماینده مردم نایین و خوربیابنک در مجلس شورای اسلامی نیز از تمام مسئولان برای اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاها تقدیر و تشکر کرد و گفت: همکاری ومشارکت بسیج، سپاه و فعالان وزارت نیرو و صنعت آبفا در نهایت منجر به آبرسانی به روستاها در حداقل زمان ممکن شد که در این راستا نمایندگان مجلس نیز همکاری و پیگیری های لازم را در دستور کار قرار دادند..

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا