تاکسی های تبریز نوسازی می شوند / مشکلات تاکسیرانان تبریزی مطرح شد / تعاونی ها برنامه جامع ارائه دهند 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کلانشهر تبریز گفت: نوسازی تاکسی های فرسوده فرایند طولانی را طی کرده و از دو بانک تسهیلات کم بهره به این منظور دریافت می شود، 120 میلیون تومان اعتبار از بانک مهر ایران با چهار درصد کارمزد و مبلغ 50 میلیون از بانک توسعه تعاون که با معرفی صندوق محیط زیست صورت می گیرد.

به گزارش ارک خبر، “عبدالرحیم قاصدی” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نصر به مشکلات صنف تاکسیرانان و مسائل مربوط به آن ها پرداخت و به سوالات شهروندان پاسخ داد.

 

وظیفه ما پیگیری و حل مشکلات تاکسیرانان است

وی با اشاره به این که تاکسیرانان تبریزی دو تعاونی فعال دارند، گفت: خدماتی که برای تاکسیرانان داده می‌شود از طریق تعاونی ها صورت می گیرد، لاستیک خودرو، لوازم یدکی و سایر لوازم با قیمت مصوب و اکثرا بصورت اقساطی صورت می گیرد.

قاصدی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع توضیح داد: در اتاق ما همیشه به روی تاکسیرانان و تعاونی ها باز است و وظیفه ذاتی ما آن است که کار های آن ها را پیگیر و مشکلات را رفع کنیم.

وی در پاسخ به این که یکی از تعاونی ها از شهردار وقت ملاقات خواسته بوده و تاکنون از سوی شهردار هیچ جلسه ای در این رابطه ترتیب داده نشده بود، توضیح داد: این که از آقای شهردار وقت ملاقات خواسته اند را تا حدودی در جریان هستم، موضوعات و مواردی که مد نظر تعاونی ها است را ما نیز پیگیر هستیم، آقای شهردار نیز به همه شهروندان وقت گذاشته و با آن ها گفتگو می‌کنند.

 

نوسازی تاکسی ها اقدامی موثر از سوی شهرداری تبریز است

وی اظهار داشت: در طول فعالیت سازمان تاکسیرانی خدمتی که امسال انجام شده بود در گذشته اتفاق نیفتاده و این خدمت در نوع خود بی سابقه است.

قاصدی به اقدام موثری که برای تاکسیرانان تبریزی اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری در اولین دیداری که با آقای شهردار داشتم مشکل فرسودگی ناوگان را برایشان توضیح دادم، در چند سال اخیر متاسفانه نوسازی اتفاق نیفتاده است و رانندگان توان خرید ندارند، پیشنهادی که به آقای شهردار دادیم این بود که تسهیلات کم بهره ای اعطا شود تا نوسازی تاکسی ها صورت بگیرد، خوشبختانه با همکاری اعضای شورا و آقای شهردار این کار خوب تصویب شد و تاکنون بیش از ۱۷۰۰ نفر ثبت نام داشته ایم، خودرو هایی که بالای ده سال از عمر آنان می‌گذرد فرسوده حساب می شوند، حدود ۷۰۰ دستگاه خودرو تاکسی سمند سورن نهایی شده و تعدادی از آنان در مدت یک ماهه تحویل داده شده است، در تمامی مراحل این جریان آقای شهردار شخصا وارد شده اند.

وی اضافه کرد: اکنون منتظر پیش فاکتور برای بقیه ثبت نامی ها هستیم و این موضوع تاکنون ادامه داشته و امیدواریم بتوانیم برای سال آتی نیز نوسازی را ادامه دهیم.

قاصدی توضیح داد: استقبال خوبی از سوی رانندگان برای نوسازی تاکسی ها شده است، خودرو های کاربراتوری نیز علاوه بر ۱۲۰ میلیون با ۴ درصد ۵۰ میلیون نیز اضافه وام می‌گیرند، این ۵۰ میلیون تومان طی توافقنامه ای با صندوق ملی محیط زیست انجام شده که با پیگیری آقای شهردار صورت گرفته است.

وی افزود: نوسازی تاکسی های فرسوده فرایند طولانی را طی کرده و از دو بانک تسهیلات کم بهره به این منظور دریافت می شود، ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار از بانک مهر ایران با ۴ درصد کارمزد و مبلغ ۵۰ میلیون از بانک توسعه تعاون که با معرفی صندوق محیط زیست صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز گفت: برای اینکه این طرح سریع اتفاق بیفتد نمایندگی هر دو بانک را در محل سازمان تاکسیرانی مستقر کرده ایم، در دو ماه اخیر نیز حتی یک روز تعطیلی نداشتیم و همکاران حتی روز های تعطیلی را در سازمان تا دیر وقت برای پیشبرد کار های نوسازی انجام دادند.

وی ادامه داد: از طرفی برای اولین بار ۷ مرکز اسقاطی که برای ما معرفی کرده بودند را افزایش داده و مبلغ ۳۵ میلیون تومان ارزش لاشه خودرو را به ۵۰ میلیون رساندیم و چون فرایند اسقاط زمان بر است طی رایزنی که داشتیم توانستیم زمان این پروسه را به حداقل برسانیم و ۲۴ ساعته مبلغ به حساب رانندگان واریز می شود؛ در همه این مراحل استقبال رانندگان عزیز قابل توجه است، آخرین قیمت تمام شده ۲۷۳ میلیون تومان برای هر خودرو بوده است و این هزینه مربوط به قبل از اسفند است.

 

تعاونی ها طرح خود را ارائه دهند

وی در رابطه با فضای تعاونی های تبریز در مقایسه با سایر کلانشهر ها گفت: در گذشته از سوی شهرداری تبریز به تعاونی تاکسیرانی محلی هبه شده بود که بدلیل مشکلی که خود تعاونی و اعضای آن داشتند شهرداری مجبور شد آن محل را واگذار کند، اعضای تعاونی ها خود تاکسیران ها هستند، تا جایی که قانون اجازه دهد در حد و حدود اختیارات سازمان محل نیز برای آن ها در نظر می‌گیریم؛ از تعاونی ها طرح خواسته ایم که نهایتا در راستای طرح داده شده از شهردار مطالباتی داشته باشیم که تاکنون هیچ طرحی را ارائه نکرده اند، خواسته ما این بوده که طرح های خود را ارائه دهند تا ما نیز برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم، در آن طرح خواسته ایم که تمامی جوانب را در نظر بگیرند.

وی سپس به افت فشار گاز در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: افت فشار گاز که در هفته های گذشته صورت گرفت، برای این مواقع تعدادی از جایگاه های مخصوص برای تاکسیرانان در نظر گرفته شده است که میدان آذربایجان، جایگاه سبزه میدان، جایگاه توانیر و پیش قدم از این موارد است.

 

ورود  کمیته انظباطی به تاکسی های غیر فعال

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرد اری تبریز در پاسخ به این که برنامه شهرداری برای تاکسی های غیرفعال در پارکینگ ها و اماکن دولتی چیست، توضیح داد: دستور کاری که اخیرا از سوی شهرداری و کمیته انضباطی مطرح شده بود، بحث خودرو های غیرفعال است که در پارکینگ ها وجود دارند نزدیک به ۲۰۰ دستگاه شناسایی کرده و به آن ها مکلف کردیم که باید یا در حمل و نقل عمومی استفاده یا اینکه راننده کمکی معرفی کنند در غیر این صورت باید ماشین را به افراد حائز شرایط واگذار نمایند که این یکی از وظایف اصلی سازمان تاکسیرانی است و در این رابطه مکاتباتی با ادارجات صورت گرفته که تاکسی ها حق پارک در پارکینگ ها ندارند، کمیته انضباطی در این حوزه وظیفه دارد.

 

شهروندان تخلفات را گزارش دهند

وی سپس به دیگر وظایف این کمیته در دفاع از حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: شهروندان در تمامی موارد اعم از اخذ کرایه بیشتر، تخلف رانندگان و هر مورد دیگری که وجود دارد می توانند با تلفن های سازمان : ۳۴۷۹۶۷۷۲-۰۴۱۳۴۷۶۱۰۰۱ تماس گرفته و موارد را گزارش دهند.

قاصدی به سو پیشینه هر دو سال یک بار تاکسیرانان پرداخت و گفت: سو پیشینه رانندگان تاکسی هر دو سال یک بار صورت می گیرد مگر این که موارد خاصی بوجود بیاید که از سوی کمیته انضباطی نیاز به سو پیشینه مجدد باشد و این در آیین نامه تعریف شده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در رابطه با خودرو های ون گفت:  خودرو های ون در سال ۸۵ خریداری شده است و اکنون نیز در سطح شهر فعالیت دارند و هیچ دستگاه ون در انبار یا پارکینگ وجود ندارد، ون ها به ویژه در سرویس مدارس بسیار جوابگو است و با توجه با این که بیش از ۱۵ سال از عمر آن ها می گذرد نیاز است تا نوسازی ون ها نیز در برنامه شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا