رسانه ها، قدرت نرم کشور هستند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه قدرت نرم هر کشور به دست اصحاب رسانه است، ادامه داد: در مقابل جنگ نرم باید تولید قدرت نرم کرد، قدرت از نوع فکری و فرهنگی تنها از دل رسانه بیرون می اید.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرم اختتامیه جشنواره منطقه ای مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری شمالغرب کشور گفت: حسن ختام اخرین روزهای سال با اختتامیه در آذربایجان شرقی شد که اغازی است بر کارهایی که مطبوعات در سال جدید انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه امروز در مراسم اختتامیه میزبان مهمانانی از چهار استان در منطقه شمالغرب هستیم، افزود: این پیوستگی جغرافیایی جمعیتی منشا تحولات بسیاری بود و مقام معظم رهبری در آخرین فرمایشات خود به این موضوع اشاره کرد که پرچم ازادی ایران  به دست تبریزی ها است و این سخن افتخاری بر پیشانی ماست

.وی با اشاره به اینکه قدرت نرم هر کشور به دست اصحاب رسانه است، ادامه داد: در مقابل جنگ نرم باید تولید قدرت نرم کرد، قدرت از نوع فکری و فرهنگی تنها از دل رسانه بیرون می اید.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود آورده اند که دچار محاصره تبلیغاتی هستیم که از هر طرف قصد تهاجم و حمله دارند و سیاست رسانه ها دنیا  است که دروغ ها را تکرار می کنند تا حقیقت شوند.

وی افزود: این یک جنگ سایبری است و در مقابل این جبهه باید اصحاب فکر و اندیشه برای حفظ ایران و صیانت از ملیت باید جبهه تشکیل دهند.

خرم در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات بعد از ۲۲ سال در تبریز اشاره کرد و گفت: معمولا شروع کار راحتر از احیا ان است که به این موضوع در دولت سیزدهم واقف هستیم و سختی در کار های عمرانی فرهنگی‌ و اجتماعی را دیدیم.

وی با اشاره به اینکه تبریز شهر اولین ها است و این اولین ها هم از جنس فکر و غرهنگ و رسانه است، ادامه داد: در تاریخ روزنامه نگاران این آذربایجان شرقی پیشگام و پیشتاز است و بود و این نشان از فرهیختگی این جمع دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۶۷ سال قبل روزنامه نگاری در تبریز با نخستین نشریه فارسی تولید و توزیع شد که رسالتمندی در ان موج می زد و صیانت از ارزش ها هدف ان بود.

وی افزود: در قرن ۱۳۰۰ مقابله با جریانات سیاسی و احیا مواردی که مورد تهاجم واقع شده دشوار بود و این امر را رسانه ها به دوش گرفتند.

خرم با بیان اینکه توسعه شبکه های ارتباطی و جمعی از گسسته شدن ارتباطات سنتی بود، ادامه داد: در گذشته دکه ها نشان تجدد و سنت بوده اند و امروز نیز رسانه و مطبوعات و پایگاه های خبری از دغدغه ها می گویند.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا