افراد موجه بومی برای جمع آوری زکات تعیین شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات برای سعادت جامعه اسلامی، گفت: در این زمینه باید افراد بومی و موجه برای جمع آوری زکات تعیین شوند

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز شنبه در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی با بیان اینکه به لطف خدا در پرداخت زکات نسبت به سال‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیری در استان هستیم، افزود: در شهرها و روستاهای مختلف همه افراد مومن و معتقد به وسع خود برای تحقق این امر خطیر تلاش مستمر دارند.

وی اظهار کرد: آثار و برکات پرداخت زکات باید در جامعه بیان شود تا مردم نسبت به این فریضه الهی بیشتر آشنا شوند.

آل هاشم تبیین احکام زکات را مهم خواند و ادامه داد: باید آحاد مردم بدانند زکاتی که پرداخت می‌کنند در کدام محل‌ها هزینه می‌شود لذا وظیفه داریم در بخش تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم قدم‌های مفید و موثرتری برداریم.

وی نقش رسانه های گروهی در تبیین آثار سوء ترک زکات را مهم برشمرد و گفت: استفاده از رسانه‌های گروهی، رسانه ملی و فضای مجازی در امر اطلاع رسانی زکات تاثیر زیادی خواهد داشت و نباید در این زمینه غفلت شود.

آل هاشم افزود: قدردانی از چهره‌های برجسته زکات دهنده در رسانه‌های رسمی، تخصیص اعتبار ویژه دولتی به مناطقی که زکات بیشتر می دهند، برگزاری همایش سراسری با حضور زکات دهندگان برتر، فضاسازی تبلیغاتی ویژه در فصل برداشت محصول، تبیین و شفاف سازی محل مصرف زکات باید جزو اولویت‌های شورای زکات استان قرار بگیرد.

وی بر اجرای مصوبات شوراهای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با محوریت زکات فطره با هماهنگی ائمه جمعه، تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی شورای زکات فطره استان، اجرای کامل مصوبات کمیته تخصصی فرهنگ سازی و تبلیغ شورای زکات استان و اجرای کامل همه مصوبات کارگروه تخصصی فناوری و طرح‌های شورای زکات استان تاکید کرد.

آل هاشم تشکیل ستاد فرعی ساماندهی زکات فطره در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و توجیه انجمن‌های خیریه، بررسی سهمیه صندوق‌ها جهت جمع آوری زکات، جانمایی صندوق‌ها و پایگاه‌ها، تهیه برچسب مجوز فطریه و پلمب نمودن صندوق‌ها، تامین امنیت صندوق‌ها عاملین و پایگاه‌ها، ابلاغ برنامه عملیاتی محوریت سیاستگذاری، ارائه گزارش لازم به مردم روزه دار استان را بسیار مهم برشمرد.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی نیز در این نشست از جمع آوری ۱۱۹ میلیارد تومان زکات در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا اقدامات فرهنگی متعددی صورت گرفته است و در حال انجام است.

حجت الاسلام قاسم محمد زاده افزود: از مجموع این رقم ۶۷ درصد در امور محرومین و ۳۳ درصد در بخش عمرانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی یکهزار و ۵۰۶ روستا مشمول زکات هستند که در ۷۳ درصد روستاها زکات واجب احیا شده و از این محل به تعداد ۷۸ هزار و ۶۴۲ محروم کمک شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا