لزوم تشکیل شورای زکات در شهرها و بخش‌های استان آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در شهرها و بخش‌هایی از استان که تاکنون شورای زکات تشکیل نشده، لازم است طبق آیی‌نامه اجرایی جدید و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل شود.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی ال هاشم در جلسه شورای زکات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت فریضه الهی زکات گفت: در شهرها و بخش هایی از استان که تاکنون شورای زکات تشکیل نشده لازم است طبق آیی‌نامه اجرایی جدید و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل شود.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات افزود: دستگاه‌های عضو شورای زکات نسبت به جذب حداکثری زکات‌ها واجب و مستحبی و هزینه کرد آن برای امور محرومین اهتمام داشته و گزارش عملکرد آن به مردم و رسانه‌ها اعلام شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های صندوق‌های کشاورزی و تعاونی‌ها برای جذب زکات‌ها در استان احصا و عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت قدردانی از مروجین، مبلغین و عاملین زکات در استان بر لزوم شناسایی و تجلیل از پرداخت‌کنندگان برتر زکات نیز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان مطرح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید برنامه‌ریزی مناسب برای جذب حداکثری زکات فطره در ماه رمضان آتی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا