اختیار کامل رئیس جمهور به استان‌ها/ توسعه استان‌ها در هیچ شرایطی نباید متوقف شود

استاندار آذربایجان شرقی یکی از سیاست‌های دولت، چابکی و چالاکی بخش اجرایی کشور است و رئیس جمهور در این راستا به استان‌ها اختیار کامل داده و تاکید کرده است که هر کاری که موجب توسعه استان می‌شود نباید متوقف شود.

به گزارش ارک خبر به نقل از مساوات، عابدین خرّم بعد از ظهر دیروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ترکیب نیروی ابتکار و خلاقیت جوانان و تجربه و کارآزمودگی بزرگان صنعت و تولید در میدان عمل نتایج خوبی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه صنعت و تولید باید هدفمند باشد، افزود: نگاه مطالعاتی و پژوهشی به مسائل و مشکلات این عرصه و پیشنهاد راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای تسهیل و روان‌سازی حرکت صنعت و تولید استان موثر خواهد بود.

خرّم تصریح کرد: طرح مسائل و مشکلات از سوی کارشناسان و متخصصان صنعت و تولید، زمینه را سیاست‌گذاری صحیح از سوی بخش دولتی، روان‌سازی امور، حل به‌موقع مشکلات و جلوگیری از انباشت آنها فراهم می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه و اراده دولت سیزدهم بر رونق بخش تولید، اشتغال و صادرات است، گفت: تلاش دولت بر این است که رشد تولید به موازات کنترل تورم اتفاق بیفتد که در این صورت هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مردم خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا دولت نقش نظارتی خود را حفظ کرده و از تصدی‌گری در حوزه اقتصاد بکاهد و کمک کند که بخش خصوصی گرفتار بروکراسی اداری نشود.

خرّم اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت، چابکی و چالاکی بخش اجرایی کشور است و رئیس جمهور در این راستا به استان‌ها اختیار کامل داده و تاکید کرده است که هر کاری که موجب توسعه استان می‌شود نباید متوقف شود.

وی در عین حال بر جلوگیری از انحصار در در بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران بزرگ به معنی این نیست که از دیگران حمایت نخواهیم کرد؛ بلکه معتقدیم که هرچه تولیدکنندگان در مجموعه‌های کوچک فعال باشند می‌توانند به صنایع بزرگ نیز کمک کنند.

خرّم همچنین با اشاره به اینکه ستاد تسهیل آذربایجان شرقی یکی از فعال‌ترین ستادهای تسهیل در کشور بود، گفت: امسال هم این ستاد با تمام توان در خدمت بخش تولید خواهد بود و البته باید سعی کنیم تا تصمیمات آن کاملا عملیاتی و اجرایی شود.

استاندار آذربایجان شرقی، وجود بخش خصوصی قوی و توانمند، موقعیت ژئوپلیتیک و قرار گرفتن در چهارراه ترانزیتی، همسایگی با چند کشور، وجود شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله مزیت‌های نسبی استان دانست و تاکید کرد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه روزافزون استان به نحو کامل استفاده کنیم.

اعضای هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان آذربایجان شرقی هم در این دیدار دیدگاه‌های خود را در خصوص حل مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید و توسعه و رونق این بخش ارائه کردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا