۸۵ درصد از جمعیت آذربایجان شرقی از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مندند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از بهره مندی دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر(۸۵ درصد) از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت خبر داد و گفت: این جمعیت که جزو سه دهک پایین جامعه تلقی می‌شوند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش ارک خبر،وحید مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بالغ بر ۹۰ درصد هزینه‌های بستری آن‌ها در مراکز درمانی دولتی از سوی بیمه پرداخت می‌شود و حتی در برخی از صندوق‌های حمایتی مثل صندوق روستاییان و بیمه همگانی این رقم به ۹۵ درصد می‌رسد و در بخش سرپایی نیز ۷۰ درصد تعرفه دولتی را بیمه پرداخت می‌کند.

وی در ادامه از اجرای طرح پرداخت هزینه اهدای کلیه از فرد زنده خبر داد و افزود: تعداد ۲۰ نفر از اهدا کنندگان در سال گذشته مبلغ ۴۰ میلیون تومان دریافت کردند.

وی از اعطای تسهیلات به بیماران خاص خبر داد و گفت: تسهیلات سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد برای بیماران صعب العلاج پرداخت می‌شود که تاکنون از ۱۶۰۰ متقاضی این وام تعداد ۱۱۷۰ نفر در مجموع ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مجیدی هم‌چنین با اشاره به پرداخت هزینه به برخی بیماران در قالب خسارات متفرقه، اظهار کرد: برای ۱۰۷ نوع بیماری در قالب پرداخت خسارت متفرقه هزینه‌هایی پرداخت می‌کنیم که در این راستا تاکنون ۱۴۹۵ پرونده با هزینه ۱۵ میلیارد تومان پذیرش شده که پس از بررسی تعداد ۱۰۰۰ پرونده در مجموع مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به این بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سال گذشته با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان تاسیس یافته که یکی از مهمترین خدمات بیمه سلامت به شمار می‌رود. هدف از تاسیس این صندوق نیز حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص است که بر اساس اعلام و توافق با وزارت بهداشت، تعداد ۵۷ نوع بیماری خاص در این صندوق حمایتی جای می‌گیرند.

وی با اشاره به تعریف بیش از ۳۰۰۰ خدمت برای بیماری‌های خاص این صندوق، خاطرنشان کرد: بیماران با بهره مندی از مزایای این صندوق، بسیاری از خدمات را حتی در بخش خصوصی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ادامه داد: حدود هفت میلیارد تومان برای بخش سرپایی بیماران خاص استان هزینه شده که با احتساب هزینه‌های بستری و دارویی در مجموع هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان طی شش ماه گذشته از سوی بیمه سلامت برای بیماران صعب العلاج و خاص استان هزینه داشته است.

وی افزود: بیماران با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا توسط پزشک معالج با ثبت مشخصات خود در سامانه و پس از تایید معاونت درمان علوم پزشکی می‌توانند خدمات ویزیت، آزمایشگاه و تصویربرداری را تقریبا بدون پرداخت هزینه دریافت کنند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری در بیمه سلامت، اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت در راستای جوان سازی جمعیت، ۱۲ خدمت در حوزه درمان ناباروری خدمت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مجیدی افزود: تاکنون برای تعداد ۱۶۷۰ زوجی از خدمات ناباروری بهره مند شده‌اند، ۹۰ درصد تعرفه آن‌ها در مراکز درمان دولتی و ۷۰ درصد در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی گفت: هر زوج نابارور در طول سال مبلغ ۵۰ میلیون تومان خدمات دریافت می‌کند که در این راستا بالغ بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای زوج‌های نابارور استان هزینه شده است.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۹ خدمت ستاره دار در حوزه توانبخشی و بهزیستی خبر داد و افزود: با همکاری ۳۰۰ پزشک در طرح پزشک خانواده تعداد ۴۲۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ادامه داد: افرادی که از طریق سامانه ارجاع پزشک خانواده اقدام کنند، هزینه‌های درمانی آن‌ها بسیار کاهش یافته و تنها ۷۲۰۰ تومان هزینه ویزیت پرداخت می‌کنند و هر پزشک نیز در هر نوبت کاری می‌تواند ۲۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا