مردم از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز ناراضی است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز از مصادیق نارضایتی شهروندان است، گفت: مدیریت شهری تبریز برای جلوگیری از این پدیده ناهنجار باید اهتمام ویژه ای داشته باشد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم، در دیدار با اعضای شورای اسلامی تبریز افزود: احیای بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین شهری از اولویت‌های دولت سیزدهم است اما قوانین دست‌ و پاگیر روند احیای این بافت‌ها را کند کرده که در این ارتباط با وزیر میراث فرهنگی ‌مکاتباتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مخالف الحاق روستاهای حاشیه شهر به تبریز هستم، اظهار کرد: زمانی که هویت فرهنگی و تاریخی روستاها حفظ می‌شود، مشکلات کمتری نیز برای تبریز ایجاد می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد شهرداری تبریز در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی، گفت: توسعه حمل‌ و نقل در خیلی از حوزه‌ها باعث توفیقاتی برای شهر شده و در اولویت و نقطه توجه دولت نیز قرار دارد.

خرّم، با تاکید بر اینکه باید ساز و کار خاصی برای کاهش آلودگی هوای تبریز اتخاذ شود، ادامه داد: هوای پاک از موضوعات مهم شهری است و دولت نیز برنامه‌های متنوعی در حوزه محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا دارد.

استاندار با تاکید بر توجه به بحث سلامت شهروندان و مدیریت پسماندهای شهری، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و دانشجویان مستعد برنامه‌های مطلوبی در این حوزه دارند که شایسته است مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

وی با تاکید بر توجه به بحث سلامت شهروندان و مدیریت پسماندهای شهری، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و دانشجویان مستعد برنامه‌های مطلوبی در این حوزه دارند که شایسته است مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: احداث کارخانه نوآوری نیز از دیگر اقداماتی است که می‌توان از ظرفیت آن در بحث تولید و عملیاتی کردن دستاوردهای نخبگان بهره گرفت.

خرّم، با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر در کنار اختلاف‌ نظرها، تصمیم‌گیری‌‎های عاقلانه و کارهای مطلوبی انجام داده است، افزود: با همدلی و هماهنگی کارها روان‌تر پیش می‌رود و شهردار تبریز هم از لحاظ فنی و اجرایی توان دارد و شورا باید از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کند.

وی، هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان را باعث تسهیل خدمات‌دهی به شهروندان دانست و اظهار کرد: تحقق مدیریت واحد و یکپارچه شهری از دغدغه‌های اصلی مدیران استان بوده که متاسفانه در عمل اتفاق خاصی در این حوزه روی نداده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این امر نیازمند یک طرح مدون و دقیق است که شهرداری باید این ‌طرح را آماده کند، گفت: قرارهای خدمت شهرداری تاثیر مطلوبی در رضایت شهروندان دارد و باید ادامه یابد.

خرّم، با بیان اینکه افزایش بودجه فرهنگی شهرداری تبریز طی سال جاری قابل قدردانی است، ادامه داد: شهرداری باید مبانی برنامه‌های فرهنگی خود را شرح داده و به طور مثال بگوید در حوزه حجاب چه برنامه هایی در دست اقدام دارد و اقدامات هدفمند و مستمر شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی می‌تواند موثر باشد.

حق آلایندگی شهر تبریز پرداخت نمی شود

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه حق آلایندگی این شهر و ورود ماشین آلات سنگین از منطقه آزاد ارس پرداخت نمی شود، خواستار پیگیری مطالبات شهرداری تبریز از دولت از سوی استاندار آذربایجان‌ شرقی شد.

حجت الاسلام رسول برگی، افزود: تقاضا می شود در این خصوص از شهرداری و شورای اسلامی حمایت شود و دستور ویژه برای خرید ماشین آلات سنگین شهرداری تبریز از سوی منطقه آزاد ارس صادر شود.

وی اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته تعداد ۵۰‌ دستگاه اتوبوس برای این شهر خریداری نشده بود ولی در یک سال گذشته نوسازی خوبی در این ناوگان انجام شده است.

رییس شورای اسلامی تبریز ادامه داد: قبل از شورای ششم ورود نیرو به مجموعه شهرداری بی ضابطه بود و از طریق توصیه افراد به شهردار استخدام می شدند که ما در شورا با طرح انسداد نیرو با این اقدام مقابله کردیم.

حجت الاسلام برگی، خاطرنشان کرد: در موضوع ورزش، متاسفانه حذف شرکت ورزشی شهرداری میلیاردها تومان ضرر به شهرداری و سالن و اماکن ورزشی تبریز زد که با عزم شورا این سازمان احیا شد و تاکید مدیریت شهری برای توسعه ورزش همگانی است.

وی با تاکید بر توجه به امر سرمایه گذاری، یادآور شد: در چهار سال گذشته سرمایه گذاری خاصی در تبریز انجام نمی شد ولی امسال همایش سرمایه گذاری در تبریز برپا می شود.

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: در این دوره مدیریت شهری قرارهای خدمت شروع و بیش از ۳۰ جلسه برگزار و هم اکنون دور چهارم آن آغاز شده است و ارتباط شورا و شهرداری با مردم مستمر است.

حجت الاسلام برگی، افزود: شورا، شهردار را ملزم به ساماندهی کارکنان حوزه فضای سبز کرده و این موضوع مورد تاکید رییس جمهور است و تبریز در این خصوص پیشرو دیگر شهرداری هاست.

روزشمار برای ۲۰ پروژه عمرانی در سال جاری نصب شده است

شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ۲۰ پروژه شهری در خرداد امسال روزشمار نصب شده است، گفت: این اقدام با هدف جلب اعتماد بیشتر شهروندان به مجموعه شهرداری انجام می شود.

یعقوب هوشیار، با قدردانی از حمایت و همراهی استاندار آذربایجان شرقی با مجموعه مدیریت شهری، افزود: نتایج حاصل شده در خصوص پروژه ها و برنامه های شهری مرهون ایجاد همبستگی توسط استاندار است.

وی با بیان اینکه همدلی و پیگیری استاندار باعث تسهیل در نوسازی تاکسی های فرسوده شهر شد، اظهار کرد: تبریز در زمینه نوسازی تاکسی‌ها با نوسازی بیش از یک هزار دستگاه در کشور دارای رتبه نخست است و هم اکنون در حال آماده سازی لایحه ای برای نوسازی ۲ هزار دستگاه خودرو بوده که امید است که شورا و استاندار باز هم همراه ما در این راستا باشند.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه ورزش، گفت: حوزه ورزش مرتبط با حوزه سلامت شهروندان است و بودجه قابل توجهی برای برگزاری برنامه‌های هفتگی برنامه ریزی شده چرا که تبریز ظرفیت ورزشی مطلوبی دارد.

هوشیار، با اشاره به احداث ۲۵ سالن چندمنظوره در مناطق کم برخورددار برای توسعه ورزش تا آخر شهریور، ادامه داد: شهرداری ‌های شهرهای مختلف تیم ورزشی دارند و برای ورزش همگانی برنامه ویژه‌ای ارایه شده است و در این راستا سالن‌های بلااستفاده و ورزش‌های سنتی مانند ورزش‌های زورخانه‌ای احیا می شود.

وی یادآور شد: همایش سرمایه گذاری تبریز فرصتی بی‌نظیر برای جذب سرمایه گذار است و این همایش محدود به شهرداری تبریز نبوده و از نهادها و ارگان‌های دیگر شهر در آن حضور خواهند یافت.

شهردار تبریز گفت: قرارگاه مسکن با بهره گیری از بخش خصوصی و احداث پنج هزار مسکن، سال گذشته ایجاد شد و در حال اخذ مجوز برای احداث هستیم و قرارگاه هوشمندسازی شهر در قالب احداث فیبرنوری و ساخت اپ تبریز تداوم دارد.

هوشیار، با اشاره به پیش بینی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه صاحب الامر افزود: دستگاه های خدمات رسان در اجرای سریع پروژه های مسیرگشایی باید همراه و هماهنگ با شهرداری باشند.

وی با تاکید بر اینکه امسال برنامه متحول کننده ای در زمینه فضای سبز شهری ارایه شده است، اظهار کرد: عوارض آلایندگی مربوط به شهرداری تبریز مبلغی نزدیک یک هزار و ۵۰۰ میلیارد بوده که پرداخت نشده است.

هوشیار، ادامه داد: با بیش از ۳۰۰ خانواده شهدا طی سال گذشته دیدار برگزار و شناسایی نخبگان در سطح مناطق آغاز شد و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نخبه در شهر شناسایی شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا