جشنواره شیر در اردبیل برگزار می شود

بهلول تکلوی روز یکشنبه در مراسم هم اندیشی شیر افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توجه بیشتر و تخصصی به اهمیت ارتقای میزان مصرف سرانه شیر در سلامت جوامع انسانی و افزایش تقاضای مصرف کنندگان و حمایت از تولید کنندگان بخش دامپروری استان است.
وی با اشاره به اینکه متوسط سرانه مصرف شیر در استان در سطح بسیار پایینی قرار دارد اظهار کرد: این میزان مصرف در سال حتی به 100 کیلوگرم هم نمی رسد ، در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان تغذیه و سلامت متوسط مصرف سرانه یک فرد برای اینکه حداقل مواد غذایی و املاح و ویتامین ها را دریافت کند حدود 160 کیلوگرم است.
او همچنین بر اجرای برنامه های جشنواره در زمینه ترویج فرهنگ مصرف شیر و بالا بردن مصرف سرانه برای بهبود و افزایش سلامت جامعه و حمایت از تولید کنندگان و ایجاد انگیزه مثبت برای تولید هر چه بیشتر تاکید کرد.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، تکلوی اضافه کرد: زمینه های صادرات محصولات لبنی مازاد بر نیاز استان به کشورهای همسایه فراهم شده و با رونق صادرات محصولات کشاورزی قدم موثری در حمایت از صنعت دامداری استان برداشته می شود.
وی در زمینه همکاری با آموزش و پرورش استان افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده مروجان و کارشناسان این معاونت در برنامه ها ، کلاس های درسی و همایش های دانش آموزان حضور یافته و فرهنگ استفاده روزانه از شیر و فواید ارزشمند این ماده حیاتی را به آنها آموزش خواهند داد.
سالانه بیش از 240 هزار تن شیر در استان اردبیل تولید و توسط 160 مرکز جمع آوری و به کارخانه های صنایع لبنی حمل می شود.
در استان اردبیل 93 واحد گاو داری شیری صنعتی به ظرفیت 14 هزار و 394 راس وجود دارد که 43 درصد شیر استان را به صورت صنعتی تولید می کنند.
6018/ 1257

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا