صفراف : ایجاد واحد نمایندگی گلستان در روسیه ضروری است

پایگاه خبری ارک خبر-گرگان:

صفراف : ایجاد واحد نمایندگی گلستان در روسیه ضروری است

 مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو گفت: ایجاد واحد نمایندگی گلستان در مسکو به منظور رفع نیازهای تولیدکنندگان در زمینه شناخت ظرفیت ها و اطلاع رسانی دقیق و عمیق فرصت های این استان ضروری است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازخبرنگار ایرنا رجب صفراف شامگاه چهارشنبه در نشست پایانی هیات رسانه ای اقتصادی روسی با مسئولان اتاق بازرگانی استان گلستان در گرگان افزود: تفاوتی در اینکه چه دستگاه یا ارگانی نمایندگی گلستان را راه اندازی کند، وجود ندارد، مهم بررسی تمامی پروژه ها و معرفی ظرفیت ها در سفر فعالان اقتصادی این استان و حضور در نشست ها و ارائه کمک های واقعی است.
وی تاکید کرد: این مجموعه باید در جهت رفع مشکلات موجود در تبادلات و تعاملات دو طرف تلاش کرده و ورود تولیدات گلستان را به بازار روسیه تسهیل کند.
صفراف با اشاره به هزینه سالانه 3 تا 6 میلیارد دلاری روس ها در زمینه گردشگری گفت: مهمترین مقصد سفر مردم روسیه کشورهای اسلامی مصر، امارات و ترکیه است.
وی با ابراز تاسف از این که ایران جایگاهی در جذب این گروه های گردشگری ندارد، اظهار داشت: تمامی شرایط لازم برای حضور گردشگر در گلستان مهیا بوده و برای مردم روسیه که کشوری سرد و کم بهره از نور آفتاب است، منطقه ای مانند گلستان از جذابیت بالایی برخوردار است.
به گفته وی؛ برای مردم روسیه منطقه ای با دارا بودن دریا و آفتاب جذاب است.
وی گفت: با جذب بخشی از میزان تبادلات مالی حوزه گردشگری، چرخ های اقتصادی گلستان متحول خواهدشد.
صفراف همچنین با ارائه پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد گردشگری در گلستان افزود: اگر این طرح تحت شرایط و ضوابط ویژه در استان در دستور کار قرار گیرد بدون وارد آمدن لطمه به آداب، سنن و فرهنگ استان و کشور سرمایه های بیشماری به سوی این منطقه جذب خواهد شد.
وی گفت: شرکت های روسی آمادگی در اختیار گرفتن تفرجگاه ها و مناطق دیدنی این استان را بصورت اجاره دارند تا بر اساس استاندارد های بین المللی مبادرت به جذب توریست و گردشگر کنند.
به گفته وی؛ با این کار سطح گردشگری ایران و گلستان به استاندارد جهانی و بین المللی رسیده و تاثیر اقتصادی زیادی در سطح منطقه خواهد داشت.
وی با قدر دانی از زحمات استاندار و رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان که زمینه انجام این سفر را فراهم کردند؛افزود: برنامه ریزی های انجام شده موجب گشوده شدن دریچه ای جدید به روی ما در خصوص استان گلستان شد.
رجب صفر اف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه ورئیس مرکز مطالعات معاصر ایران در مسکو با سفری چهار روزه به استان گلستان ضمن نشست با مسئولان ارشد استان و فعالان اقتصادی و بازدید از کارخانه ها و مناطق گردشگری اقدام به تهیه فیلمی از ظرفیت های این خطه به منظور پخش آن به زبان روسی کرد.
در گلستان علاوه بر زیست 6 هزار خانوار قزاق، بیش از 10 خانوار روس در کنار جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری این خطه زندگی می کنند.
استان مرزی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت از شمال با جمهوری ترکمنستان ودریای خزر، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا