وزیر بهداشت: 11میلیون نفر دردولت یازدهم از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

پایگاه خبری ارک خبر-بوشهر:

وزیر بهداشت: 11میلیون نفر دردولت یازدهم از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم 11 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که این بیمه شدگان در روستا 3 درصد و شهرها 6 درصد هزینه های درمانی را پرداخت می کنند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان 56 تختخوابی دیر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در دولت یازدهم ظرفیت تخت های بیمارستان ها در کشور 2 برابر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: همچنین در دولت یازدهم افزایش دستگاههای سی تی اسکن و اورژانس ها باعث ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی در استانها شد که رضایت مندی مردم را در پی داشته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با طرح تحول سلامت اظهارداشت: دولت یازدهم در سه سال گذشته میلیاردها تومان به حوزه بهداشت و درمان پرداخت شده است، طوریکه در گذشته 700 هزار نفر از مردم در سال زیر خط فقر می افتادند و بخاطر بیماری خود مجبور بودند زندگی خود را بفروشند و خود و خانواده را درمان کنند.
وی گفت: طرح تحول سلامت باید بجد و قوت تمام در دولت آینده دنبال شود و مجلس شورای اسلامی از این طرح حمایت کند تا آینده نظام سلامت کارآمدی داشته باشد.
قاضی زاده هاشمی افزود: هم اکنون طرح پزشک خانواده در روستاهای استان بوشهر اجرا می شود و دراین استان 171 طرح بهداشت و درمان در دست اجراست که 80 طرح آن تا پایان دولت یازدهم به اتمام می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا