كشف سرقت 10 ميلياردي در فضاي مجازي

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

كشف سرقت 10 ميلياردي در فضاي مجازي

اعضاي باند سه نفره اي كه با نفوذ به سيستم حسابداري يك شركت معتبر مبلغ 10 ميليارد ريال از حساب آن شركت به صورت غير مجاز برداشت كرده بودند توسط ماموران پليس فتاي استان شناسايي و دستگير شدند.

 

سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بيان داشت :در پي شكايت يكي از شركت هاي معتبر مبني بر اينكه سيستم حسابداري آن شركت مورد نفوذ قرار گرفته و با تغيير اطلاعات حسابداري آن مبلغ 10 ميليارد ريال از حساب آن شركت برداشت شده است ، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي ادامه داد:با انجام يكسري اقدامات تخصصي در فضاي مجازي دو نفر متهم اصلي و يك نفر همدست آنها كه از كارمندان آن شركت بودند شناسايي و دستگير شدند.

وي افزود: متهمان در بازجويي هاي انجام گرفته صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را منافع مالي عنوان داشتند.

سرهنگ مرتضوي در پايان با اشاره به تحويل هرسه متهم به مراجع قضائي به مديران شركت ها و سازمان ها توصيه كرد،از رمزهاي عبور قوي جهت ورود به سيستم هاي رايانه اي استفاده نماييد،آنتي ويروس ها و ضد بد افزارهاي بروز شده و اصلي بر روي سيستم ها نصب نمايند،از فايروال هاي قوي جهت جلوگيري از نفوذ هكرها استفاده نمايند،به محض اخراج پرسنلي از سازمان كليه دسترسي ها و رمز هاي عبور وي را تغيير دهند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا