از ابتدای امسال 3700 دستگاه کنتور هوشمند در استان نصب شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد :

 

از ابتدای امسال 3700 دستگاه کنتور هوشمند در استان نصب شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام خبر نصب سه هزار و 700 دستگاه کنتور هوشمند در استان اصفهان از ابتدای امسال ،گفت: تاکنون 224 حلقه چاه غیر مجاز نیز با اخذ مجوزهای قانونی و قضایی پردر استان شده است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان،دکتر “مسعود میر محمد صادقی” در سومین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در سال 96 از پر و مسدود شدن 41 هزار حلقه چاه غیرمجاز تا سال 1395 در کل کشورخبر داد و در این خصوص خاطرنشان کرد: با همکاری مردم ، کشاورزان و دستگاه های اجرایی  در کل کشور 77 درصد برنامه پیش بینی شده محقق عملی شد .

میرمحمد صادقی خاطر نشان ساخت در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی موجود، تا کنون 3700 کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان اصفهان نصب شده است که از این تعداد سه هزار و 572 دستگاه کنتور فهام و بقیه کنتور حجمی هستند و تا پایان سال 96 این رقم به 7396  دستگاه می رسد. وی افزود : از محل پر و مسدود شدن چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز استان در سال جاری صرفه‌جویی بیش از شش میلیون مترمکعب در مصرف آب حاصل شده است؛هم چنین این رقم در سال 95 به بیش از 43 میلیون متر مکعب رسید .

وی در رابطه با طرح احیا و تعادل بخشی در استان اصفهان ، گفت: با توجه به آمار منتشر شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران استان اصفهان با 66 درصد انجام کار در قسمت پروانه های اصلاح و تعدیل شده جز رتبه های برتر کشور و در مقایسه نمودار عملکرد شرکت های آب منطقه ای ، شرکت آب منطقه ای اصفهان در رتبه دوم کل کشور قرار گرفته است. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد : استان اصفهان از لحاظ شاخص شدت آسیب به منابع آب در قسمت آسیب خیلی زیاد قرار دارد و ضمن تشکر از همه ی مشارکت کنندگان در طرح احیا و تعادل بخشی خواستار راهکارهایی از طرف همکاران برای بر طرف شدن موانع و مشکلات در جهت اجرای این طرح شد . در این جلسه گزارش طرح ساماب و انجام آن در دفاتر پیشخوان ارائه و مقرر شد به صورت پایلوت در شهرستان اصفهان عملیاتی شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا