تفاهمنامه اجرای طرح ملی “داناب” در اصفهان امضا شد

تفاهمنامه اجرای طرح ملی “داناب” در اصفهان امضا شد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:تفاهمنامه اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب “داناب” روز یکشنبه بین مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان امضا شد.

طرح ملی دانش‏ آموزی نجات آب که به اختصار از آن با عنوان داناب یاد می‏ شود با هدف قرار دادن دانش‏ آموزان دوره متوسطه اول برنامه ‏ریزی شده تا مسائل و چالش‏ های اصلی حوزه آب شامل  موضوعات ارزشی پیرامون آب، مسائل کمی، کیفی، بحث آب مجازی، ارزش ذاتی و اقتصادی آب  در روندی نظام ‏مند به این قشر آموزش داده شود.

به گزارش ایرنا ،مدیرکل آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به نقش و اهمیت آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ استفاده صحیح و بهینه آب در بین دانش آموزان، خانواده و جامعه بر آمادگی آموزش و پرورش استان در اجرای طرح ها و برنامه هایی که نقش سازنده در کاهش معضلات و مشکلات زیست محیطی ، اجتماعی و بهبود زندگی شهروندان دارد تاکید کرد.

محمد اعتدادی ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه بتوان از ظرفیت های دو دستگاه به ویژه آموزش و پرورش استان در آموزش و ترویج مصرف بهینه آب در خانواده ها و جامعه استفاده شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان در اجرای طرح داناب، نیاز امروز شرکت آب منطقه ای را اجرای  طرح ها و برنامه های آموزشی برشمرد و افزود: برنامه های سخت افزاری (سدسازی… ) شرکت توانیر در کشور به مراحل پایانی رسیده است.

مسعود میرمحمد صادقی افزود:  مهمترین اقدامات و برنامه های مورد نیاز امروز در بخش نرم افزاری بهره گیری از ظرفیت اداره ها، نهادها و سازمان هایی است که می توانند در آموزش و توجیه افراد جامعه برای تغییر در الگوی مصرف ایفای نقش کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا آموزش و پرورش به دلیل ارتباط با خانواده ها بیشترین و مهمترین نقش را دارد و به این منظور  شرکت آب منطقه ای اصفهان در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های آموزشی خود استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش استان را در اولویت خود قرار داده است.

در پایان این جلسه و امضای تفاهمنامه یاد شده بین دو دستگاه آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای اصفهان، مقرر شد که در سال تحصیلی آینده طرح ملی داناب در تمام وادحدهای آموزشی دوره متوسطه اول در استان اجرا شود.

اصفهان پس از استان های یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که با پدیده خشکسالی روبروست، شدت این پدیده در مرکز، شرق و جنوب شرقی اصفهان بیشتر از دیگر نقاط این استان است، به گونه ای که حدود ۶۴ درصد ازمساحت استان دچار خشکسالی و ۲۲٫۵ درصد گرفتار خشکسالی شدید و بسیار شدید است. 
زاینده‌رود یا زنده‌رود به معنی رود زندگی‌بخش، بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود ۲۰۰ کیلومتر پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.
این رودخانه که علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی موثر در کشاورزی و اقتصاد منطقه بویژه شرق اصفهان و هستی تالاب گاوخونی داشته است، در دهه های اخیر به علت خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت به یک رود خانه فصلی تبدیل شده و در محل پائین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا