بارش‌ها شرایط سد زاینده‌رود را بهتر نکرد/ یک سوم سد، آب دارد

معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان:

بارش‌ها شرایط سد زاینده‌رود را بهتر نکرد/ یک سوم سد، آب دارد

به گزارش ارک خبربه نقل ازایسنا: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۴۹۵ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: با وجود بارش های اخیر، تنها یک سوم سد زاینده رود پُر است و متاسفانه برخلاف پیش بینی ها میزان بارندگی در ایستگاه چلگرد ناچیز و تنها به صورت باران بوده است.

حسن ساسانی درباره آخرین وضعیت سد زاینده رود در پی بارش های اخیر، اظهار کرد: امروز شنبه ۲۳ فروردین ماه، ذخیره مخزن سد زاینده رود ۴۹۵ میلیون مترمکعب و ورودی به سد ۱۹۳ و خروجی آن ۹۱ مترمکعب برثانیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان بارش ها ۱۰۵۹ میلیمتر است، افزود: میزان بارش ها در سال گذشته ۲۰۳۵ میلی‌متر و در متوسط بلندمدت ۱۲۰۰ میلی‌متر بود که بارش ها نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۷ درصد کاهش یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان تاکید کرد: با وجود بارش های اخیر، تنها یک سوم سد زاینده رود پر است و متاسفانه برخلاف پیش بینی ها میزان بارش ها در ایستگاه چلگرد ناچیز و تنها به صورت باران بوده است.

وی در خصوص نگرانی ها برای تامین آب شرب با توجه به ذخیره سد زاینده رود، تاکید کرد: هر روز میزان ذخیره سد زاینده رود و مصارف را پایش می کنیم و هر جا احساس نگرانی برای آب شرب به واسطه ویروس کرونا داشته باشیم، خروجی سد را مطابق با شرایط و ذخیره فعلی آن تغییر و تنظیم می کنیم.

ساسانی تصریح کرد: در حال حاضر خط قرمز این شرکت، تامین آب شرب است و امیدواریم با مدیریت درست در تابستان مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تحویل نوبت دوم آب زاینده رود برای ادامه کشت پاییزه به کشاورزان در حال انجام است، یادآور شد:  تحویل آب به کشاورزان تا ۱۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص ذخیره مناسب سد زاینده رود در شرایطی که تحویل آب به کشاورزان انجام می شود، ابراز امیدواری کرد که بارش ها تا چهل روز آینده ادامه یابد و شرایط سد اندکی بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا