مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان: دیدن بسته های فرهنگی درکنار فعالیت های تخصصی ضروری است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان: دیدن بسته های فرهنگی درکنار فعالیت های تخصصی ضروری است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در نشست تخصصی کارشناسان اجتماعی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر استان گفت: دیدن بسته های فرهنگی در کنار فعالیت های تخصصی ضروری است.

محسن نیرومند در این جلسه گفت: پس از ادغام وزارت رفاه با وزارت های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی وظایف زیادی را برای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در استانها ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه آنچه که در دستگاههای دولتی مغفول مانده، ندیدن بسته های فرهنگی در روند اجرای کارها است.
نیرومند تصریح کرد:وجود برای حل مساله اشتغال لازم است در کنار هر طرح اجرایی اشتغال بسته فرهنگی متناسب با آن دیده شود تا کلیه کسانی که واجد شرایط استفاده از طرح هستند انگیزه کافی برای ورود به عرصه اشتغال را پیدا کنند.
وی افزود: پرداختن به فرهنگ کار و کارآفرینی در حل مساله اشتغال و تغییر نگاه جوانان و والدین آنها به موضوع اشتغال بسیار موثر خواهد بود که انتظار می رود کارشناسان ما در حد توان خود برای این موضوع برنامه ریزی کنیم .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین گفت: یکی از وظایف اصلی حل و فصل شکایات کارگری و کارفرمایی ما است که سالانه وقت و سرمایه زیادی برای این موضوع صرف می شود این درحالی است که در کنار این اقدامات بسته های آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته شود به میزان زیادی در کاهش تعداد شکایات موثر واقع خواهد شد.
نیرومند ضمن قدر دانی از کارشناسان اجتماعی ادارات گفت: فعالیت های زیادی در زمینه خانه های بهداشت کارگری، بهبان ها، آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوانح رانندگی و بیمه کارگران ساختمانی، رسیدگی به قطع یارانه های مردم توسط شما انجام می گردد و با توجه به اینکه این مسائل به صورت مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است مسئولیت شمارا دوچندان می کند.
در ادامه این جلسه دکتر نازفر ناظم کارشناس امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان نیز آموزش هایی جهت آشنایی با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و مخدرهای توهم زا، محرک و سستی زا ارائه نمود .
در این جلسه که با حضور 40 نفر از کارشناسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در محل ساختمان جدید اتاق صنایع و معادن و بازرگانی اصفهان برگزارشد، علاوه بر برنامه های مذکور معاون اجتماعی اداره کل، رئیس باشگاه کارگران اصفهان و دکتر دوازده امامیاز اساتید دانشگاه نیز سخنرانی نموده، سپس با اهدای لوح تقدیر و هدیه از کارشناسان این حوزه تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا