بدهی کشاورزان خسارت دیده اردبیل تقسیط می شود

سرویس خبری روزنامه ارک- معاون برنامه ریزی فرماندار اردبیل از تقسیط و امهال بدهی کشاورزان خسارت دیده این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری اردبیل فرهاد عبدالعلی پور در جلسه کار گروه امهال بدهی بانکی گفت : بدهی کشاورزان خسارات دیده با همکاری بانک های عامل تقسیط و یا امهال می شود.

وی افزود: آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه طبیعی در بخش کشاورزی که توان بازپرداخت وام های دریافتی خود را در اثر این حوادث ندارند در شهرستان اردبیل شناسایی شده اند.

به گفته معاون برنامه ریزی فرماندار اردبیل تعداد آسیب دیدگان ۱۲ هزار و ۳۰۷ نفر که  بر اساس طرح جدید بانک های عامل شهرستان نسبت به امهال وام های آنها به مدت سه سال اقدام  خواهند کرد.

عبدالعلی پور تصریح کرد: سود دوران امهال بدهی این افراد در این مدت ۲۲۰ میلیارد ریال است و امهال بدهی کشاورزان در بانک های عامل آغاز شده است.

این مسئول همچنین سهم شهرستان اردبیل از تسهیلات ارزان قیمت آسیب دیدگان شهرستان اردبیل را ۱۱ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۷۰ هزار کشاورز برای استفاده از این تسهیلات به مبلغ شش میلیارد ریال معرفی شده اند.

عبدالعلی پور خواستار همکاری تمامی بانک های عامل جهت تعیین تکلیف پرونده های موجود معرفی شده از جهاد کشاورزی در بانک ها شد.

معاون برنامه ریزی فرماندار اردبیل تاکید دارد که  با همکاری و پیگیری جهاد کشاورزی بانک های عامل باید در جهت مرتفع ساختن موانع و مشکلات اعطای تسهیلات به کشاورزان اقدام کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا